Najczęściej poszukiwane samochody na rynku. Są zaskoczenia
Doskonale wiemy, kto sprzedaje najwięcej samochodów na świecie – Toyota i Volkswagen. Czy jednak samochody tych dwóch marek są tymi najczęściej poszukiwanymi? Te dwie kwestie nie są od siebie zależne i bardzo często się różnią. To prosta sprawa – jeśli szukamy w Internecie BMW M3 albo jakiegokolwiek Lamborghini, nie oznacza to, że je kupimy. Najczęściej poszukiwane samochody w wielu miejscach stykają się z tymi najlepiej sprzedającymi się, ale nie zawsze i nie wszędzie.
A skąd to wiemy? Firma Compare The Market, która zajmuje się (jak sama nazwa wskazuje) porównywaniem wszystkiego co możliwe, zebrała dane z Google i przedstawiła je na ciekawych infografikach. To dane, które pokazują jaka marka była najczęściej wyszukiwana w Google w 2020 roku. Na całym świecie ewidentnie i wyraźnie prowadzi Toyota. Produkty tej marki były najczęściej wyszukiwane w 55 ze 158 monitorowanych krajów. Na kolejnych miejscach znajdują się BMW i Mercedes (odpowiednio 34 i 15 krajów). W Polsce przewodzi jednak Audi. Przyjrzyjmy się, jak wygląda to na poszczególnych kontynentach.

Europa
Europejczycy szczególnie lubią niemieckie samochody – w większości krajów niemieckie marki były najbardziej poszukiwane, zwłaszcza BMW i Mercedes. W tym kontekście może zaskoczyć relatywnie mniejsze zainteresowanie Audi, choć akurat w Polsce właśnie ta marka wygrała to nietypowe zestawienie. Można się domyślić, że w znaczącej większości użytkownicy szukali informacji i ofert używanych Audi. Ciekawa sytuacja jest np. w Norwegii, która słynie z ekstremalnego wsparcia dla samochodów elektrycznych, a jednak najpopularniejsza wśród tamtejszych użytkowników Google jest marka, która znaczy stosunkowo niewiele na rynku samochodów elektrycznych.

Najczęściej poszukiwane samochody. Azja
Z oczywistych względów azjatyckie marki wiodą prym w Azji, praktycznie wszędzie. Najczęściej jest to Toyota, ale kilka razy widzimy też koreańskie marki – szczególnie ciekawe jest zwycięstwo Kii w Indiach. Po raz kolejny nie ma mowy o samochodach elektrycznych, a zwycięstwo Alfy Romeo w Chinach może szokować. Choćby z tego powodu, że włoska marka nie jest tam obecna z nowymi samochodami. Ma jednak historycznie bardzo dobrą pozycję, podobnie jak Audi w Polsce.

Ameryka Północna i Środkowa
Tutaj można było się spodziewać Forda i tak właśnie jest. Niebieski owal jest najczęściej poszukiwaną marką w USA i Kanadzie, a jego wynik w Ameryce Północnej psuje tylko Meksyk, gdzie częściej w Google szukano informacji na temat Nissana. W Ameryce Środkowej także mamy niespodzianki. Największą dla przeciętnego Polaka będzie zwycięstwo Peugeota na Kubie. Ta marka ma tam jednak historycznie bardzo mocną pozycję.

Najczęściej poszukiwane samochody. Ameryka Południowa
W porównaniu z północą w Ameryce Południowej jest znacznie więcej różnorodności. Volkswagen rządzi w Brazylii, Hyundai w Argentynie, a Toyota w Peru, Boliwii, Wenezueli czy Paragwaju. Chevrolet ma swoich zwolenników w Chile, co prawdopodobnie wynika z faktu, że Chevrolet produkuje również samochody na tym obszarze. Widzimy też, że w niektórych krajach niezwykle popularne są: Kia, Peugeot i Mazda.

Australia i Oceania
Wybór Australii nie może zaskakiwać. Tamtejsza produkcja samochodów praktycznie nie istnieje, więc cały kontynent poddał się globalnym trendom.

Afryka

Janusz
9 lutego 2021 at 22:23
Gdyby nie niemiecki lobbing to niemieckich aut nawet w Europie nikt by nie chciał