Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Hybrydowe V8? Ta Corvette C8 ZR1 będzie prawdziwym potworem

Chociaż Chevrolet nie rozpoczął jeszcze nawet produkcji podstawowej wersji nowej Corvette C8, pojawiła się już informacja o najbardziej wypasionej, hybrydowej wersji ZR1. Jest na co czekać.

Opublikowano

w dniu

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Informacja pochodzi  z amerykańskiego MotorTrend. To redakcja, która ma dobre relacje z General Motors i co jakiś czas podaje zakulisowe informacje dotyczace nowych modeli Corvette. Już w sierpniu podali informację, iż wersja Z06 nowej Corvette powinna otrzymać podwójnie doładowany silnik V8 oparty na silniku wyścigowym C8.R.

Teraz jednak jest jeszcze ciekawiej. Jeden z wysoko postawionych pracowników koncernu podobno zdradził MotorTrendowi, że najmocniejszy wariant ZR1 będzie wyposażony w silnik V8 z układem hybrydowym, który będzie oferował nawet 900 KM.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Spekulacje na temat elektryfikacji Corvette trwają w Internecie od dawna, ale ta informacja rzuca nowe światło na działania Chevroleta. Corvette ZR1 powinien opierać się na wyżej wspomnianym silniku spod maski Z06, ale dzięki układowi hybrydowemu powinien być w stanie zaoferować w/w maksymalną moc.

Niestety nieznane są jakiekolwiek szczegóły na temat technologii silnika. Standardowy silnik wyścigowy C8.R ma pojemność 5,5 litra, co w połączeniu z płaskim wałem korbowym może powodować nieprzyjemne wibracje. I czegoś takiego prawdopodobnie nie polubiliby klienci. Niektóre głosy sugerują zatem, że pojemność silnika może być nieco mniejsza.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Układ hybrydowy powinien dodać co najmniej jeden silnik elektryczny – między przekładnią a silnikiem spalinowym. Jednak, jak dodaje Motortrend, przednia oś Corvetty jest gotowa na parę mniejszych silników elektrycznych. Najwyższy ZR1 mógłby również uzyskać napęd na wszystkie koła i takie systemy, jak wektorowanie momentu obrotowego, co przyczyniłoby się do lepszej zwrotności i łatwiejszego pokonywania zakrętów przy wyższych prędkościach.

Powstaje jednak pytanie, jak duże akumulatory zostaną faktycznie zamontowane w tej Corvette, ile kilogramów dodadzą i gdzie producent zdecyduje się je umieścić, aby zminimalizować równowagę między samochodem a środkiem ciężkości. Tu jednak Chevrolet może spojrzeć na konkurentów i czerpać z ich rozwiązań, więc nie powinno być z tym żadnych problemów.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Motortrend szacuje, że nie będzie to bardzo duża bateria. Jej pojemność powinna być wystarczająco duża, aby wspomagać samochód podczas maksymalnego przyspieszenia. Nie należy jednak oczekiwać zasięgu czysto elektrycznego. Podobnie jak Ferrari LaFerrari, Corvette ZR1 powinna przede wszystkim skupiać się na brutalnej sile i wydajności, a nie na ekonomii. Co jest absolutnie zrozumiałe.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama