Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Cupra Formentor VZ5, czyli pięć cylindrów z Audi w submarce Seata

W ramach obchodów 3. rocznicy powstania hiszpańska marka przedstawia limitowaną wersję swojego autorskiego CUV-a. Pięciocylindrowa Cupra Formentor VZ5 otrzymała 2,5-litrowy silnik TSI o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 480 Nm.

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 oczekiwaną nowością

W ubiegłym roku Cupra Formentor weszła na rynek jako pierwszy autonomiczny model tej nowopowstałej marki. Formentor w odróżnieniu od oferowanej również Ateki czy Leona nie posiada cech macierzystego Seata. Jeszcze przed oficjalną premierą spekulowano, że będzie oferowany również z silnikiem pięciocylindrowym. Jednak na premierze przeżyliśmy małe rozczarowanie, bowiem jako topowy silnik ogłoszono czterocylindrowy 2.0 TSI o mocy 310 KM (228 kW). To się jednak wkrótce zmieni. Oto Cupra Formentor VZ5.

ZOBACZ TAKŻE
Formentor otrzymał jednostkę 1.5 TSI. Dość dziwny ruch ze strony Cupry

Hiszpańska marka, wypełnia lukę między mainstreamem a tradycyjnymi samochodami premium. ​​Sportowy charakter modelu Cupra Formentor VZ5 został podkreślony wizualnie m.in. w wytłoczeniach maski, detalach z włókna węglowego oraz dynamicznej linii nadwozia. Wersja VZ5 jest o 10 mm niższa w porównaniu do 310-konnego Formentora VZ i oferuje wyjątkowy zestaw 20-calowych aluminiowych felg Cupra. Zwieńczeniem samochodu są cztery rury wydechowe o miedzianym kolorze. Formentor VZ5 jest dostępny również z dedykowanym lakierem Taiga Grey, który koresponduje z napisami utrzymanymi w barwie przyciemnionej miedzi.

Cupra Formentor VZ5

Nowy model korzysta z 2,5-litrowego silnika TSI rodem z Audi o mocy 390 KM i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/godz. już w 4,2 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna została elektronicznie ustalona na 250 km/h.

Komfortowe wnętrze

Wnętrze Formentora VZ5 zaprojektowano tak, by podkreślić dynamiczny, współczesny charakter samochodu. Sportowa kierownica Cupra, 12-calowy system multimedialny czy nowy model nisko osadzonych, kubełkowych foteli mają zapewnić intensywne doświadczanie jazdy. Kolorystykę obicia skórzanych foteli, dostępnych w czerni oraz petrol blue, specjalnie dobrano, by pasowała do lakieru nadwozia. Dopełnieniem wyposażenia są liczni elektroniczni asystenci, którzy wspierają kierowcę w bezpiecznej jeździe. To między innymi adaptacyjne zawieszenie DCC zapewniające 15 różnych ustawień, adaptacyjny tempomat ACC, programy Exit Assist, Travel Assist czy Emergency Assist.

Dodajmy jeszcze, że skrót VZ pochodzi od hiszpańskiego słowa Veloz, które oznacza po prostu szybki. 

390 KM prosto z Audi

Cupra Formentor to esencja marki – zaznacza Wayne Griffiths, CEO Cupry i Seata. – Rozszerzenie oferty dostępnych napędów, w której już znalazły się sportowe hybrydy PHEV, o pięciocylindrową wersję pozwoli dotrzeć do najbardziej wymagających entuzjastów motoryzacji. Trzecia rocznica powstania Cupry to dobra okazja do zaprezentowania Formentora VZ5. Udało się nam połączyć pięciocylindrowy silnik z jeszcze bardziej charakternym wyglądem zewnętrznym. W ten sposób chcieliśmy zapewnić fanom tradycyjnych napędów naprawdę wyjątkowe doświadczenie – dodaje.

Cupra Formentor VZ5

ZOBACZ TAKŻE
Cupra Formentor - znamy ceny pierwszego samodzielnego SUV-a Cupry

Cupra Formentor VZ5 powstanie w limitowanej liczbie 7000 egzemplarzy. Premierę sprzedażową modelu zaplanowano na IV kwartał 2021 roku.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama