Caddy California to zupełnie nowy model
Caddy California jest pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). To trzeci, obok Californii 6.1 i Grand Californii, kamper w ofercie Volkswagen Samochody Dostawcze. Jednocześnie to drugi kamper produkowany w całości w Polsce.
Jeśli nigdy wcześniej nie słyszeliście o takim modelu, to nic dziwnego. Jest to bowiem zupełnie nowy model wyprodukowany z myślą o komforcie użytkownika. Na pierwszy rzut oka widać, że jest to połączenie kompaktowego vana i kampera, w związku z czym samochód można spokojnie nazywać kompaktowym kamperem.
Samochód od początku do końca produkowany jest w Polsce. Budowa samego pojazdu odbywa się w fabryce w Poznaniu, natomiast montaż jego kempingowego wyposażenia w zakładzie Zabudów Specjalnych w Swarzędzu. Caddy California można już zamawiać do produkcji we wszystkich salonach dealerskich marki. Jak zaznacza Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze, warto zainteresować się nim już teraz, bowiem proces produkcji takiego auta jest wydłużony.
Rozwiązania rodem z większych kamperów
Volkswagen Caddy California rzecz jasna zawiera wiele praktycznych rozwiązań, mających ułatwić czy wręcz uprzyjemnić dalsze wyprawy. W wyposażeniu znajdziemy przede wszystkim rozkładane łóżko o wymiarach 198 x 107 cm.
Samochód można także wyposażyć w mini kuchnię, co jest niespotykane w tej klasie samochodów. Jest ona umieszczona z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej. Producent zapewnia, że po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć na zewnątrz samochodu. Taka mini kuchnia jest zresztą także dowodem, że Caddy California to pełnoprawny samochód kempingowy.
Poza tym w wyposażeniu znajdziemy dwa krzesła kempingowe oraz stół, który można schować pod łóżkiem. Praktycznymi dodatkami są siatki przeciw owadom na drzwi kierowcy i pasażera oraz system oświetlenia z płynnie przyciemnianymi diodowymi lampkami.
Co istotne, Caddy California za dodatkową opłatą jest także dostępny z dedykowanym systemem namiotowym, który można połączyć z samochodem. Dzięki temu rozwiązaniu rzecz jasna można stworzyć dużą kampingową przestrzeń.
Ceny startują od 96 tys. złotych
Samochód jest dostępny z dwoma możliwościami rozstawu osi (2755 mm i 2970 mm) oraz trzema rodzajami silników. To 2-litrowy silnik wysokoprężny TDI dostępny w dwóch wersjach mocy – 75 KM (55 kW) oraz 122 KM (90 kW), a także 1,5-litrowa jednostka benzynowa TSI o mocy 114 KM i silnik TGI napędzany gazem ziemnym o mocy 130 KM. Samochody dostępne są z 6-biegowym manualem oraz 7-biegową DSG. Co istotne, Caddy California będzie również dostępny z napędem na wszystkie koła 4Motion.
Z ciekawszych dodatków do wersji wyposażenia warto zwrócić uwagę na panoramiczny dach (+ 3 680 zł), 2-strefową klimatyzację automatyczną z filtrem antyalergenowym Climatronic (+2 680 zł), ogrzewanie postojowe z pilotem (+ 5 300 zł), czujniki parkowania w tylnym zderzaku (+ 1 530 zł) czy kamerę cofania (+1 100 zł).
Należy jednak dodać, że już w wyposażeniu standardowym dostajemy m.in. elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, system Front Assist z automatycznym systemem hamowania awaryjnego, Lane Assist czy tempomat i ogranicznik prędkości. Co ciekawe, samochód standardowo jest wyposażony w 16-calowe koła, ale opcjonalnie można go wyposażyć nawet w 18-calowe.
Ceny modelu startują od 96 210 zł. W tej cenie dostaniemy samochód z rozstawem osi 2755 mm, manualną 6-biegową skrzynią biegów oraz silnikiem 2.0 TDI o mocy 75 KM. Bazowa wersja Diesla 2.0 TDI o mocy 122 KM z rozstawem osi 2970 mm i 7-biegową DSG kosztuje natomiast 123 310 zł. Ceny wersji benzynowych startują od 97 710 zł (manual, 114 KM, rozstaw osi 2755 mm). Bazowa wersja z rozstawem osi 2970 mm, silnikiem benzynowym 1.5 TSI o mocy 114 KM i 7-biegową DSG kosztuje natomiast 113 710 zł.