Connect with us

Samochody elektryczne

Dacia Spring Electric zaprezentowana. Na prąd taniej nie pojedziesz

Nie znamy jeszcze cen, ale Dacia Spring Electric od wielu miesięcy jest zapowiadana jako potencjalnie najtańszy pojazd na prąd w Europie. Rumuńska marka póki co przedstawiła nieco informacji o zastosowanych technologiach.

Opublikowano

w dniu

Dacia Spring Electric
Fot. Dacia

Dacia Spring Electric jest mniejsza od Renault Zoe

Dacia Spring Electric jako kompaktowy crossover to zmodernizowana wersja elektrycznego Renault City K-ZE, zbudowanego na bazie modelu Kwid. Model ten Renault sprzedaje wyłącznie na rynku chińskim.

Oczywiście elektryczna Dacia na rynki europejskie musiała przejść modernizację i szereg modyfikacji. Auto ma mierzyć 3,73 m długości, 1,62 m szerokości (bez lusterek), 1,51 m wysokości, a rozstaw osi powinien wynosić 2,42 m. W porównaniu do elektrycznego Renault Zoe będzie więc znacznie mniejsza. Francuski kompakt jest bowiem o 35 cm dłuższy, 16 cm szerszy i 5 cm wyższy.

Dacia Spring Electric

Stylistyka nowych modeli Dacii

Stylistyka zewnętrzna została zainspirowana kolejny pojawiającymi się na rynku SUV-ami, co podkreśla prześwit pod pojazdem wynoszący 150 mm lub uplastycznienie progów i nadkoli. Maska samochodu ma nadawać mu mocny i nowoczesny charakter. Podkreślają to reflektory LED oraz specjalne elementy 3D w masce, pod którymi schowane jest gniazdo ładowania. Koła imitujące odlewane felgi zwracają uwagę z profilu, natomiast z tyłu producent zastosował nową sygnaturę świetlną w kształcie litery Y.

Według producenta, wnętrze Dacii Spring Electric powinno zapewniać wystarczająco dużo miejsca dla czterech dorosłych pasażerów, łącznie z ich bagażem. Z przodu znajdują się schowki o łącznej pojemności 23,1 litra. Bagażnik ma pomieścić ładunek do 300 litrów. Po złożeniu tylnych oparć powstanie całkowita pojemność do 600 litrów.

ZOBACZ TAKŻE
Megane eVision. Renault niespodziewanie pokazało koncept elektryka

Deska rozdzielcza prawie kopiuje Renault City K-Ze, ale Dacia dodała własną, specyficzną kierownicę i oczywiście swoje logo. W kwestii wyposażenia w zasadzie nie ma się czym chwalić. W podstawie będzie to wspomaganie kierownicy, centralny zamek czy 3,5-calowy cyfrowy wyświetlacz. Za dodatkową opłatą klienci mogą jednak otrzymać klimatyzację manualną, elektryczną regulację lusterek, koło zapasowe czy system multimedialny. Doposażony samochód ma mieć 7-calowy ekran dotykowy, nawigację satelitarną, radio DAB czy obsługę Apple CarPlay Android Auto.

Dacia Spring Electric

31 KM mocy? Z Dacią Spring Electric to możliwe

Elektryczna Dacia będzie napędzana silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 33 kW (45 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm, który napędza przednie koła. Niestety, producent nie wspomniał o czasie przyspieszania od 0 do 100 km/h, co zresztą nie ma większego znaczenia. Samochód z pewnością nie będzie brylował w tym aspekcie. Maksymalna prędkość będzie ograniczona do 125 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
Dacia Duster Summer. "Budżetowy" SUV cabrio z ekranem jak w Tesli

Samochód będzie pobierał energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 26,8 kWh. Powinien on zapewnić łączny zasięg około 225 km (według WLTP) i czysto miejski zasięg około 295 km (według WLTP).

Jeśli potrzebujesz większego zasięgu na jednym ładowaniu, możesz skorzystać z trybu Eco. Spowoduje to zmniejszenie mocy silnika elektrycznego do zaledwie 23 kW (31 KM) i ograniczenie maksymalnej prędkości do 100 km/h, co powinno zwiększyć zasięg o kolejne 10%. 

Dacia Spring Electric wnętrze

Na drogach mniej więcej za rok

Najwyższa obsługiwana prędkość ładowania to 30 kW dla ładowarki DC, gdzie będzie można naładować samochód do 80% w mniej niż godzinę. Z Wallbox 7,4 kW ładowanie do 100% zajmie mniej niż 5 godzin. W przypadku Wallboxa 3,7 kW będzie to natomiast mniej niż 8 godzin i 30 minut. Z gniazdka domowego 2,3 kW baterię naładować do pełna będzie można w ok. 14 godzin. 

Elektryczna Dacia Spring powinna pojawić się na drogach wybranych rynków na początku przyszłego roku. Stanie się to jednak tylko w formie samochodów w car-sharingu. Wersja dla klientów prywatnych powinna pojawić się około jesieni 2021 roku. Ponadto producent obiecuje w przyszłości wersję użytkową, która będzie oferować do 800 litrów przestrzeni ładunkowej.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama