Connect with us

Samochody

To Megane jest tylko dla purystów. 360 KM wyłącznie na tor wyścigowy

Renault Megane TC4 ma niewiele wspólnego z drogową wersją modelu. To rakieta stworzona z myślą o wszelkich track days, którą będzie mogło się cieszyć niewielu klientów-szczęśliwców.

Opublikowano

w dniu

renault megane tc4
Fot. Renault

Renault Megane TC4 to bardzo ekskluzywna seria 

Renault Megane TC4 jest owocem współpracy R.S. Performance i teamu Vuković Motorsport, zaangażowanego w program TCR w Europie, a ostatnio również w program WTCR. To tak naprawdę replika wyczynowego samochodu TCR, stworzona z myślą o wszelkich track days.

Vuković Motorsport to prywatna szwajcarska stajnia, która po raz pierwszy wystawiła Megane w 2019 roku w europejskich mistrzostwach TCR. To w tym przypadku jednak przede wszystkim firma specjalizująca się w tuningu i produkcji samochodów wyścigowych. 

renault megane tc4

Niewielka liczba klientów-szczęśliwców będzie mogła zlecić wykonanie modelu szwajcarskiemu producentowi. TC4 to ultra ekskluzywna, limitowana seria sygnowana Vuković Motorsport, więc wyprodukowanych zostanie tylko 30 egzemplarzy. Wszystkie mogą zostać spersonalizowane na życzenie i służą wyłącznie do jazdy po torach wyścigowych. Samochód nie ma bowiem homologacji do jazdy po drogach.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Captur 1.3 TCe 130 KM - tak powinna wyglądać ewolucja

Co zawierają modyfikacje samochodu?

Stworzony na bazie Megane R.S. TC4 otrzymał zestaw elementów nadwoziowych znacząco poprawiających jego aerodynamikę, mocniejszy silnik, osiągający 360 KM dzięki w pełni elektronicznemu sterowaniu, większą turbinę, udoskonalony układ wydechowy i zoptymalizowany układ chłodzenia oraz zmodyfikowany układ jezdny. To wystarcza, by zapewnić purystom doznania na poziomie wyścigowych bolidów.

Układ jezdny: regulowany ze zmodyfikowanym zawieszeniem, wzmocnione hamulce, przejście z czterech na dwa koła pędne jak w Megane Trophy-R w celu zmniejszenia masy pojazdu i uzyskania bardziej „torowej” charakterystyki.

renault megane tc4

Silnik: zoptymalizowany układ chłodzenia, turbina o większej średnicy, zmodyfikowana mapa wtrysków dla zwiększenia mocy do 360 KM. Zautomatyzowana skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. Specjalny układ wydechowy, ręcznie wykonany przez Vuković Motorsport.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Koleos Initiale Paris 4WD 190 KM - stylowy atleta

Zestaw elementów nadwozia: poszerzone nadkola, kompletny zestaw elementów poszerzających nadwozie (identyczny jak w wersjach wyścigowych) i spojler. Maska zoptymalizowana pod kątem skuteczności chłodzenia. Obręcze kół OZ Racing w kolorze złotym. Kolory firmowe RS Performance – złoty i czarny (logo na dachu, boczne pasy itd.).

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama