Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

To Subaru zachwyciło ekspertów. Toyota i Honda daleko w tyle

Ma większy bagażnik, lepiej wygląda, ma większą moc, a jego wnętrze jest atrakcyjniejsze niż kiedykolwiek. Piękna reklama, prawda? Subaru Levorg potwierdziło jednak wszystkie zalety zdobywająć ważną nagrodę w Japonii.

Subaru Levorg

Subaru lepsze od wszystkich

Pod koniec tego lata Subaru wprowadziło drugą generację kombi pod nazwą Levorg. Nowość ma być pod każdym względem lepsza od poprzedniej generacji, a jej parametry wyglądają naprawdę ciekawie. Brzmi jak przepis na sukces każdego samochodu, ale naprawdę rzadko się tak dzieje. 

Subaru Levorg zyskał jednak już uznanie w oczach dziennikarzy – samochód otrzymał nagrodę japońskiego samochodu lat 2020 – 2021. Biorąc pod uwagę jego kraj pochodzenia, może to nie wydawać się wielkim problemem, ale trzeba zdać sobie sprawę, że Japonia to nie np. Czechy i nie mają jednego producenta samochodów, który mógł z łatwością wygrywa większość podobnych sondaży. Chociaż nie mamy wątpliwości, że lokalni dziennikarze wolą samochody krajowe, również w tej dziedzinie istnieje przecież ogromna konkurencja.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Subaru Levorg. Kombi "z pazurem" zrobione inaczej

Japończycy mają dwa samochody roku… w jednym roku

Może was zdziwić oznaczenie dwóch lat w nagrodzie, ale to nie pomyłka. Kraj kwitnącej wiśni ma wiele zasad odróżniających go od reszty świata, a ta jest jedną z nich. Samochody, które mogą ubiegać się o tytuł, muszą być wprowadzone na rynek krajowy w okresie od 1 listopada poprzedniego roku do 31 października bieżącego roku. Subaru poradziło sobie z terminem, ponieważ Levorg trafił do sprzedaży w październiku. 

Co istotne, plebiscyt odbywa się co roku, więc tak naprawdę w Japonii zawsze mamy dwa „samochody roku”. Subaru Levorg wygrało w okresie 2020-21, ale rok temu swój tytuł 2019-20 zdobyła piąta generacja Toyoty RAV4. 

To trzecia nagroda w historii dla Subaru. Poprzednią zdobyła w 2016 roku (2016-17) Subaru Impreza, a wcześniej w 2003 (2003-04) uczyniło to Subaru Legacy. W plebiscycie organizowanym od 1994 roku najwięcej nagród zdobyła Honda – aż jedenaście. 

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Subaru BRZ już jest. Wierne ideałom dobrego daily

Subaru Levorg zachwycił ekspertów

Jury złożone z 60 dziennikarzy pochwaliło nową jednostkę napędową, czterocylindrowy bokser o pojemności 1,8 litra z doładowaniem, o mocy 177 KM i momencie obrotowym 300 Nm. W porównaniu z poprzednimi jednostkami wiąże się to z mniejszym zużyciem, ale jednocześnie jego długość została skrócona o 44 milimetry. 

W porównaniu do poprzedniej generacji znacznie poprawiło się także wnętrze. Nie tylko ze względu na dobór lepszych materiałów, ale także ze względu na redukcję poziomu hałasu i wibracji. Subaru Global Platform doprowadziła do zwiększenia przestrzeni dla pasażerów i bagaży, a sędziowie podkreślili również komfort. 

W rezultacie nic dziwnego, że Levorg oszołomił dziennikarzy. Z 437 punktami na koncie Subaru pozostawiło konkurencję daleko w tyle, ponieważ druga Honda Fit (znana nam jako Jazz) zdobyła 320 punktów, a trzecia Toyota Yaris (w tym wersja GR Yaris) 300 punktów.

Na razie dalej niezanne są plany dotyczące tego modelu w Europie, ale z pewnością mógłby on odnieść sukces na Starym Kontynencie. 

5/5 (liczba głosów: 5)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama