Nasze social media

Samochody

Nowa Kia Optima będzie świetna. Niestety nie kupimy jej w Polsce

Miesiąc po pokazaniu nadwozia nowej generacji Kia K5, znanej na większości rynków jako Optima, południowokoreańska marka pokazała nowe zdjęcia i specyfikacje techniczne.

Opublikowano

w dniu

2020 Kia Optima K5 tył
Fot. Kia

Należy jednak podkreślić, że poniższe informacje oprócz Korei Południowej dotyczą wyłącznie rynków północnoamerykańskich. Na pozostałych kontynentach oferta może być inna. Dla nas najbardziej istotny jest jednak inny fakt. Model ten z powodu braku popularności segmentu D w Europie nie trafi na nasz kontynent.

Napęd na cztery koła

Największa niespodzianka nowej Optimy? Napęd na wszystkie koła. System będzie przede wszystkim napędzał przednie koła, ale będzie mógł przenosić część mocy na tylną oś, w zależności od poleceń kierowcy i warunków na drodze, zwiększając przyczepność i możliwości dynamiczne samochodu. Standardem będzie jednak oczywiście napęd na prżód.

Sensowna gama silników

Pod maską będzie można spotkać kilka silników benzynowych, z nowatorskim turbodoładowanym silnikiem 1.6 T-GDi z serii Smartstream z technologią CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Oferuje on maksymalną moc do 180 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm dostępnym od 1500 do 4500 obr./min.

2020 Kia Optima K5 przód

W zależności od rynku pod maską może również pojawić się 152-konny silnik  2.0 MPI o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 192 Nm oraz 2-litrowy CVVL (Continuous Variable Velve Lift) motor o maksymalnej mocy na poziomie 160 KM i 196 Nm czy też 2,5 GDI o maksymalnej mocy 194 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 246 Nm.

Na szczycie oferty, przynajmniej na rynek północnoamerykański, znajdzie się model GT. Pod jego maską znajdzie się turbodoładowany silnik 2.5 T-GDi, który zaoferuje maksymalną moc 290 KM i maksymalny moment obrotowy 422 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno mu zająć około 6,6 sekundy.

Wszystkie silniki będą sparowane z 6-biegowymi lub 8-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. Tylko najwyższej klasy silnik 2.5 T-GDi będzie oferował nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która powinna zapewniać płynną zmianę biegów i korzystną ekonomikę pracy.

2020 Kia Optima K5 bok

Oprócz silników spalinowych Kia wspomina także o rozwoju hybrydowych układów napędowych, ale nie opublikowała jeszcze żadnych konkretnych informacji.

Stylowy wygląd

Oprócz parametrów technicznych producent pokazał nieco więcej zdjęć wyglądu, który z pewnością można ocenić jako stylowy. Nowa Optima łączy sylwetkę sedana i fastbacka. Kia obniżyła samochód o 20 mm (do 1445 mm), wydłużyła o 50 mm (do 4905 mm), poszerzyła o 25 mm (do 1860 mm), a rozstaw osi zwiększył się o 45 mm (do 2850 mm).

2020 Kia Optima K5 tył

Przednia maska ​​otrzymała kolejną ewolucję “nosa tygrysa”, który jest charakterystyczny dla wszystkich nowych modeli Kia. Reflektory LED rozciągają się teraz na osłonę chłodnicy, a światła LED do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie hmm… bicia serca?, które mają podkreślać emocje samochodu, sięgają do błotników.

Z boku widać chromowany łuk, a nadkola mogą pomieścić aluminiowe koła o różnych wzorach i kolorach o średnicy od 16 do 18 cali. GT oferuje specjalne 19-calowe felgi aluminiowe, bardziej agresywne zderzaki i podwójne rury wydechowe.

Nowoczesne wnętrze

Wnętrze nowej Optimy zaoferuje ponadczasowy minimalistyczny układ, zorientowany na kierowcę, aby stworzyć wrażenie przestronności i harmonii. Za klasyczną trójramienną kierownicą znajdą się 12,3-calowe cyfrowe zegary, a obok niej 10,25-calowy ekran systemu inforozrywki. 

2020 Kia Optima K5 wnętrze

W środku znalazło się także miejsce na bezprzewodowe ładowanie telefonu czy system audio marki BOSE z 12 głośnikami. W zależności od rynku nowy K5 może być tapicerowany skórą, sztuczną skórą lub tkaniną w różnych wersjach jedno- i wielokolorowych. Wnętrze pojazdu ma również oferować zaawansowany system sterowania głosowego, który pozwala kierowcy kontrolować wentylację, elektryczne szyby, ogrzewanie siedzenia lub kierownicy, system audio itp. bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy czy rozglądania się po wnętrzu.

Zastosowane technologie

W dziedzinie technologii bezpieczeństwa nowość południowokoreańskiej marki ma oferować naprawdę różnorodną gamę systemów ostrzegania i pomocy. Będzie to m.in. monitorowanie martwego pola, system kamer monitorujący otoczenie samochodu, inteligentny tempomat, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, ostrzeżenie o zderzeniu czołowym itp.

2020 Kia Optima K5 wnętrze

Kolejną interesującą funkcją jest inteligentny zdalny asystent parkowania, który pozwoli zaparkować samochód w ciasnym miejscu parkingowym bez jakiegokolwiek ruchu z naszej strony. 

I tylko żal, że nie będzie dostępna w Europie. Wydaje się, że w Polsce ze sprzedażą nie byłoby wcale tak źle, ale w innych krajach segment D wygląda dużo gorzej niż u nas, stąd całkowicie rozumiemy decyzję Koreańczyków.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama