Nasze social media

Biznes

BYD już za chwilę w Europie. Na początek elektryczny SUV

BYD rozpoczyna ekspansję w Europie. Chińczycy chcą stawiać przede wszystkim na samochody elektryczne, w tym samochody dostawcze.

Opublikowano

w dniu

BYD Tang EV600
Fot. BYD

Byd działa w Europie od dawna, ale nie na rynku samochodowym

Chińscy producenci samochodów rosną, więc niektórzy z nich próbują również dotrzeć do klientów na wymagającym rynku europejskim. Należy do nich BYD, który działa w Europie od ponad dwudziestu lat, ale nie na rynku samochodowym.

Spółka początkowo importowała akumulatory na Stary Kontynent. Sprzedaż pojazdów rozpoczęła w 2012 r., jednak były to autobusy, taksówki albo wózki widłowe. Sądząc po ich widoczności na drogach, nie można mówić o wielkim sukcesie. Teraz BYD zamierza jednak wejść także na europejski rynek samochodowy.

Na początek BYD Tang EV600

Chińska marka rozpocznie europejską ekspansję kompaktowym SUV-em Tang z napędem elektrycznym, który wprowadzi w tym roku na rynek norweski. BYD Tang EV600 to zresztą nie świadomy wybór na początek działalności, bowiem marka chce w Europie oferować właśnie przede wszystkim auta elektryczne.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Buick GL8 Avenir

„Rynek norweski jest naturalnym wyborem BYD do rozpoczęcia tego procesu. Staramy się bowiem zwiększyć naszą obecność na rynku samochodów elektrycznych w Europie. Norwegia jest najbardziej zaawansowanym rynkiem w Europie, jeśli chodzi o wprowadzanie na szeroką skalę pojazdów elektrycznych i korzystanie z nich, a także ma kompleksową sieć stacji ładowania” – powiedział o planach marki Isbrand Ho, dyrektor generalny BYD na Europę.

BYD Tang EV600 da wiele odpowiedzi

Po uruchomieniu sprzedaży w Norwegii BYD dokładnie oceni zachowania klientów i funkcjonowanie rynku, a dane zostaną następnie wykorzystane do dalszej ekspansji w Europie. Długofalowym celem marki jest rozszerzenie sprzedaży samochodów osobowych na inne kraje europejskie.

BYD Tang EV600 to kompaktowy SUV, który jest oferowany na chińskim rynku krajowym z napędem na przód albo na wszystkie koła. Korzysta z akumulatorów o pojemności 82,8 kWh i według producenta oferuje zasięg do 520 kilometrów.

Szef europejskiego oddziału BYD ma nadzieję, że jest to recepta na sukces. „Jesteśmy przekonani, że oferta, design, praktyczność i wysoki poziom technologii przypadną do gustu wymagającym europejskim nabywcom”.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | DS 3 Crossback 1.2 130 KM Performance Line - styl ma swoją cenę

Podstawą samochodu jest druga generacja Tanga, którą zaczęto sprzedawać w 2018 roku w formie hybrydy typu plug-in. Poprzednik był jedną z najlepiej sprzedających się hybryd plug-in na świecie. Za konstrukcją tego samochodu o długości 4,87 metra stoi Wolfgang Egger, były główny projektant Alfa Romeo czy Audi, autor między innymi 8C Competizione.

Nie tylko samochody osobowe

Podczas europejskiej ekspansji BYD nie chce polegać wyłącznie na samochodach osobowych. Chce też oferować inne pojazdy z napędem elektrycznym, w tym furgonetkę, a nawet 19-tonową ciężarówkę. Przewiduje również dalszy rozwój autobusów elektrycznych, z którymi już  prowadzi działalność w Europie.

BYD Minivan

Fot. BYD

BYD nie jest jedynym chińskim producentem samochodów, który niedawno ogłosił ekspansję w Europie. Podobne plany rozpoczęcia sprzedaży samochodów w Szwajcarii i innych krajach w 2021 r. ma Byton, a Aiways również przygotowuje się na europejską ekspansję, ale nie chce sprzedawać swoich samochodów, a jedynie je wynajmować.

Skomentuj
Reklama

Facebook

Reklama
Reklama
Reklama