Connect with us

810 KM z jednego silnika elektrycznego. Hyundai pokazał prototyp RM20e

Hyundai w Pekinie zaprezentował elektryczny prototyp RM20e. To samochód wyścigowy, który wyposażono w jeden, ale potężny, silnik elektryczny. Generuje on bowiem aż 810 KM mocy i 960 Nm momentu obrotowego.

Opublikowano

w dniu

hyundai rm20e
Fot. Hyundai

Pod koniec ubiegłego roku Hyundai zaprezentował RM19, prototyp z centralnie umieszczonym silnikiem benzynowym. Koreańczycy zbudowali ten samochód oczywiście tylko na tor wyścigowy. Teraz azjatycki producent na Beijing Motor Show zaprezentował koncept RM20e, który jest elektrycznym odpowiednikiem RM19.

Nazwa RM oczywiście nie jest przypadkowa

Skrót RM odnosi do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego, które zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.

W 2012 roku Hyundai rozpoczął projekt RM, mający na celu opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19.

hyundai rm20e

W 2019 roku zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR. Miał on swoją premierę podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. 

Modele RM w największym skrócie nieustannie przechodzą intensywne testy w celu sprawdzenia zaawansowanych technologii czy monitorowania rzeczywistego wzrostu ich wydajności. Wszystko z myślą o przyszłych modelach marki N.

ZOBACZ TAKŻE
Hyundai i30 N po liftingu - koreański hot hatch jeszcze ostrzejszy

RM20e wyróżnia się głównie mocą

Z estetycznego punktu widzenia RM20e przejmuje niektóre elementy z Velostera N, które widzieliśmy już w RM19 z silnikiem spalinowym.

hyundai rm20e

Zamiast silnika benzynowego RM20e wykorzystuje umieszczony centralnie pojedynczy silnik elektryczny. Maksymalna moc układu (dostępna przez 20 sekund) wynosi 810 KM (596 kW) i jest przekazywana wyłącznie na tylną oś. Maksymalna momont obrotowy wynosi 960 Nm, a akumulator prototypu ma pojemność 60 kWh.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje RM20e mniej niż trzy sekundy. Sprint od 0 do 200 km/h trwa natomiast 9,88 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Kona 1.6 T-GDI 177 KM (Style) – łobuz ze śródmieścia

Hyundai szykuje wiele “przyjaznych dla środowiska” premier

Elektryczny prototyp został opracowany w celu wzięcia udziału w serii testów. Z pomocą wyników uzyskanych przez ten prototyp Azjaci będą mogli opracować przyszłe elektryczne samochody wyścigowe. Podczas prezentacji w Pekinie przedstawiciele koreańskiej marki wspomnieli także o partnerstwie z Rimac Automobili. Z pomocą chorwackiej firmy platforma elektryczna RM ma cały czas ewoluować. 

Hyundai rzecz jasna ma w planach wprowadzanie także kolejnych seryjnie produkowanych “przyjaznych dla środowiska” modeli. Do 2025 roku gama takich pojazdów ma osiągnąć 44 modele.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama