O powrocie Peugeota do motorsportu na najwyższym poziomie zrobiło się głośno kilka tygodni temu. Producent spod znaku lwa nie podał jednak wielu szczegółów. Dziś zaczynamy je poznawać.
Francuska marka dołączy do rywalizacji w WEC od 2022 roku. Wystartuje w kategorii hipersamochodów, w której udział potwierdziły już Toyota i Aston Martin. Wiemy już także, że samochód będzie zbudowany wspólnie z Rebellionem, a więc zespołem, który wystawia w WEC samochody kategorii LMP1 [która to zostanie zastąpiona przez w/w kategorię hipersamochodów -przyp. red.].
„W styczniu 2020 r. po spotkaniu Peugeot Sport i Rebellion Racing zespół techniczny projektu wyznaczy jego główne kierunki” – można przeczytać w oświadczeniu.
– Program rozpocznie się w 2022 roku i cieszymy się, że możemy połączyć siły z jedną z największych marek wyścigów wytrzymałościowych – powiedział Jean-Marc Finot, szef motorsportu w Peugeocie.
– Doświadczenie Rebellion Racing w FIA WEC będzie dużym atutem, ponieważ stworzymy możliwie najsilniejszy zespół w tej kategorii. Potwierdza to niedawne zwycięstwo zespołu w Szanghaju [mowa o zwycięstwie Rebelliona w 4-godzinnym wyścigu w Szanghaju – przyp. red.]. Role zostaną podzielone w zależności od kompetencji, a baza zespołu będzie się mieścić w Versailles-Satory [to miejsce siedziby Peugeot Sport – przyp. red.] – dodał.
– Wierzę, że pasja naszych dwóch firm do motorsportu wyraża więcej niż nasze wspólne, nawet najprostsze słowa. Wspólnie zbudujemy samochód, aby konkurować w mistrzostwach, które zapowiadają się niezwykle wyrównanie – stwierdził natomiast Alexandre Pecsi, szef Rebelliona.