Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Testy nowych samochodów

TEST VIDEO | Peugeot 5008 GT – dobry, ale bez charakteru

We współpracy z kanałem „Wysokie Obroty” sprawdziliśmy Peugeota 5008 GT. Co z tego wyszło? Zapraszamy na pierwszy w historii serwisu test video.

Peugeot 5008 GT
Fot. Karol Dymkowski

Peugeot 5008 

Testowany przez nas Peugeot 5008 to oczywiście druga generacja modelu, którą po raz pierwszy zaprezentowano na Paris Motor Show w 2016 roku. Pierwsza była produkowana w latach 2009-2017 i była vanem. Zbudowano ją na bazie Citroena C4 Picasso, więc nietrudno się domyślić, że jej głównym przeznaczeniem była użyteczność i funkcjonalność dla rodzinnych podróży. 

Druga generacja jest już zupełnie inna, choć oczywiście jej celem także jest pomoc rodzinie w codziennych i sezonowych podróżach. Ta zgodnie z rynkowymi trendami jest SUV-em, choć może lepiej określić ją jako połączenie SUV-a z minivanem. Oczywiście jest też znacznie bardziej nowoczesny od poprzednika. Po ośmiu latach Francuzi musieli zresztą zrobić lepsze auto.

ZOBACZ TAKŻE
Peugeot 508 Sport Engineered - moc i osiągi godne wyglądu

Peugeot 5008 – ceny

Ceny Peugeota 5008 rozpoczynają się od 114 000 zł. W tej cenie (wersja Active) otrzymamy biały samochód z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Za automat trzeba dopłacić 8,5 tys. zł. Najtańszy Diesel (1.5 BlueHDi) także o mocy 130 KM i z manualną skrzynią biegów kosztuje natomiast 125 100 zł. 

Wyposażenie samochodu już w najtańszej wersji jest zupełnie przyzwoite. Zawiera m.in. 8-calowy ekran dotykowy i przełączniki typu 'Toggle Switch’, automatyczną klimatyzację dwustrefową, czujniki parkowania z tyłu czy 17-calowe felgi aluminiowe. 

W drugiej wersji wyposażenia (Allure), której ceny rozpoczynają się od 122 000 zł otrzymacie natomiast 18-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z przodu czy półskórzaną tapicerkę.

Ceny wersji Crossway, w której można dostać chociażby pakiet Advanced Grip Control zaczynają się od 130 000 zł. Francuski SUV w wersji GT Line kosztuje natomiast od 151 100 zł. W tym przypadku otrzymacie przednie reflektory występują w technologii Full LED, a szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika są przyciemniane. 

ZOBACZ TAKŻE
Polak stworzył rajdową wersję nowego Peugeota 208. Coś cudownego!

Peugeot 5008 GT

My testowaliśmy najlepiej wyposażoną wersję wyposażenia – GT, której ceny rozpoczynają się od 172 600 zł.

W jej ramach dostaniemy nawigację satelitarną Peugeot Connect NAV, system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML, 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe.

Wersja ta występuje jedynie z wysokoprężnym silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Jest on sprzężony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8. 

Czy jednak warto wydać tyle pieniędzy na dużego, francuskiego SUV-a? Zapraszamy na test. 

 

Materiał został zrealizowany we współpracy z kanałem „Wysokie Obroty„. Poza testami samochodów znajdziecie tam także wywiady z osobistościami ze świata motoryzacji czy serię „Moto Week” z informacjami w formie video. Polecamy!

4.8/5 (liczba głosów: 6)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama