Peugeot 5008
Testowany przez nas Peugeot 5008 to oczywiście druga generacja modelu, którą po raz pierwszy zaprezentowano na Paris Motor Show w 2016 roku. Pierwsza była produkowana w latach 2009-2017 i była vanem. Zbudowano ją na bazie Citroena C4 Picasso, więc nietrudno się domyślić, że jej głównym przeznaczeniem była użyteczność i funkcjonalność dla rodzinnych podróży.
Druga generacja jest już zupełnie inna, choć oczywiście jej celem także jest pomoc rodzinie w codziennych i sezonowych podróżach. Ta zgodnie z rynkowymi trendami jest SUV-em, choć może lepiej określić ją jako połączenie SUV-a z minivanem. Oczywiście jest też znacznie bardziej nowoczesny od poprzednika. Po ośmiu latach Francuzi musieli zresztą zrobić lepsze auto.
Peugeot 5008 – ceny
Ceny Peugeota 5008 rozpoczynają się od 114 000 zł. W tej cenie (wersja Active) otrzymamy biały samochód z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM z manualną 6-stopniową skrzynią biegów. Za automat trzeba dopłacić 8,5 tys. zł. Najtańszy Diesel (1.5 BlueHDi) także o mocy 130 KM i z manualną skrzynią biegów kosztuje natomiast 125 100 zł.
Wyposażenie samochodu już w najtańszej wersji jest zupełnie przyzwoite. Zawiera m.in. 8-calowy ekran dotykowy i przełączniki typu 'Toggle Switch’, automatyczną klimatyzację dwustrefową, czujniki parkowania z tyłu czy 17-calowe felgi aluminiowe.
W drugiej wersji wyposażenia (Allure), której ceny rozpoczynają się od 122 000 zł otrzymacie natomiast 18-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe, czujniki parkowania z przodu czy półskórzaną tapicerkę.
Ceny wersji Crossway, w której można dostać chociażby pakiet Advanced Grip Control zaczynają się od 130 000 zł. Francuski SUV w wersji GT Line kosztuje natomiast od 151 100 zł. W tym przypadku otrzymacie przednie reflektory występują w technologii Full LED, a szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika są przyciemniane.
Peugeot 5008 GT
My testowaliśmy najlepiej wyposażoną wersję wyposażenia – GT, której ceny rozpoczynają się od 172 600 zł.
W jej ramach dostaniemy nawigację satelitarną Peugeot Connect NAV, system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML, 19-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe.
Wersja ta występuje jedynie z wysokoprężnym silnikiem 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM. Jest on sprzężony z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Czy jednak warto wydać tyle pieniędzy na dużego, francuskiego SUV-a? Zapraszamy na test.
Materiał został zrealizowany we współpracy z kanałem „Wysokie Obroty„. Poza testami samochodów znajdziecie tam także wywiady z osobistościami ze świata motoryzacji czy serię „Moto Week” z informacjami w formie video. Polecamy!