Nasze social media

Samochody

Peugeot 508 Sport Engineered – moc i osiągi godne wyglądu

Jeszcze w tym roku do salonów zawita topowa wersja Peugeota 508 o nazwie Sport Engineered. Francuska hybryda otrzyma 360 KM i rozwinie “setkę” w mniej niż 5 sekund. Czym jeszcze zaskoczy Peugeot 508 PSE?

Opublikowano

w dniu

Peugeot 508 Sport Engineered
Fot. peugeot.com / Peugeot 508 Sport Engineered

Od debiutu Peugeota 508 minęły już 3 lata i samochód wciąż wygląda bardzo dobrze. Jego drapieżny wygląd od samego początku zwiastował wysoką moc i dobre osiągi. Jednak dotychczas najmocniejszą jednostką był 1.6-litrowy PureTech o mocy 225 KM. Kiedy na ubiegłorocznych targach w Genewie Francuzi zaprezentowali koncepcyjną wersję 508  o nazwie Sport Engineered, wzbudziła ona zachwyt i wielkie nadzieje na naprawdę mocną wersję francuskiego liftbacka. 

Wreszcie mocna wersja

Choć był to tylko model koncepcyjny, wyjątkowo dobre przyjęcie prezentowanego modelu sprawiło, że Peugeot zdecydował się na opracowanie jego seryjnej wersji. Oznacza to, że wreszcie francuski przedstawiciel klasy średniej otrzyma wersję adekwatną do swojej dynamicznej stylistyki.

Peugeot 508 Sport Engineered

Fot. peugeot.com / Peugeot 508 Sport Engineered

Oczywiście można spodziewać się kilku sportowych akcentów na nadwoziu. Mowa tu m.in. o dyfuzorze, zmodyfikowanych zderzakach, dwóch końcówkach układu wydechowego czy większej ilości czarnych elementów, np. ramek bocznych bądź też wykończeniu grilla i logo marki. Sprawi to, że auto prezentować się będzie jeszcze bardziej agresywnie. Uwagę przyciągają wloty powietrza w przednim zderzaku “zachodzące” na paski LED-ów do jazdy dziennej.

508 Sport Engineered – wygląd idzie w parze z osiągami

Seryjny Peugeot 508 PSE (skrót od Peugeot Sport Engineered) rozwinie 360 KM, czyli o 40 KM mniej od prototypu. Samochód otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in. Bazuje on na jednostce PureTech o pojemności 1.6 litra oraz dwóch silnikach elektrycznych. Jest to ten sam układ co w Oplu Grandlandzie Hybrid4 (rozwija tam 300 KM) czy w nowym DS 9.

Moc trafia na obie osie za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej. Tylna oś jest napędzana wyłącznie przez drugi silnik elektryczny. Samochód rozwinie 100 km/h w czasie poniżej 5 sekund. Jego prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h.

Nowa wersja 508 zapoczątkuje nową linię oznaczoną jako PSE. W następnej kolejności dołączy do niej w pełni elektryczny 208 PSE, będący następcą wersji GTi. Peugeot 508 Sport Engineered zadebiutuje latem, a pod koniec bieżącego roku trafi do sprzedaży. Miejmy nadzieję, że planów koncernu PSA nie pokrzyżuje obecna sytuacja związana z koronawirusem.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama
Reklama