Już wiele razy pisaliśmy o różnych wymyślnych projektach niemieckiego tunera, jednak zazwyczaj były nimi samochody marki BMW. Manhart nie ogranicza się jednak tylko do tej marki, biorąc się także za inne, w tym te należące do koncernu Volkswagena. Dowodem na to jest także najnowsze dzieło tunera z Wuppertalu w postaci Porsche Cayenne Coupe Turbo GT. Po modyfikacjach nosi ono nazwę Manhart Cayenne CRT 800. Samochód już wyróżnia się dość krzykliwym nadwoziem, które podrasowano w typowy dla tunera sposób. Oczywiście nie zabrakło też modyfikacji mechanicznych.
Manhart Cayenne CRT 800 – nie tylko mnoży, ale i dzieli
W przypadku opisywanego Cayenne Coupe Turbo, Manhart „ubrał” je na czarno ze złotymi paskami na masce i bokach nadwozia. Kolor szlachetnego metalu pojawia się również jako akcent na przednim pasie, szprychach kół, zaciskach hamulcowych i tylnym dyfuzorze. Wygląda to dość krzykliwie i nieco kłóci się ze sportową elegancją, do jakiej przyzwyczaiło nas Porsche. O ile w przypadku BMW się to sprawdza, o tyle zastosowanie takich ulepszeń wizualnych w Porsche jest nie do końca przekonujące. Choć znajdą się zapewne osoby, którym przypadną one do gustu. Wkrótce Manhart zaoferuje również własny przedni spoiler z włókna węglowego i tylny dyfuzor dla Cayenne Coupe Turbo. Manhart Cayenne CRT 800 otrzymał także 22-calowe felgi, dostępne m.in. w typowych dla tunera czarno-złotych barwach.
Za bazę posłużyło topowe Cayenne Coupe Turbo GT, rozwijające 640 KM i 850 Nm. Po modyfikacjach niemieckiego tunera podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4 litrów rozwija aż 807 KM oraz 1090 Nm. W tym celu zastosowano nowe turbosprężarki, zmieniono oprogramowanie silnika i użyto nowego intercoolera, a także zmieniono sterownik ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Zastosowano też nowy układ wydechowy z aktywnymi klapkami i czterema okrągłymi końcówkami o średnicy 100 milimetrów każda. Kupujący może wybrać wykończenie wokół nich ceramiczne lub karbonowe. Obniżono też prześwit o 35 mm. Samochód zachował seryjne zawieszenie pneumatyczne, jednak dodano nowe drążki sprzęgające.
Przełamie barierę 3 sekund?
Ponadto Manhart oferuje rury wydechowe z 200-ogniwowymi katalizatorami i rurami zastępczymi usuwającymi GPF. Jednak te elementy nie mają atestu TÜV, więc nie są dostępne w Niemczech. Firma może je tylko eksportować do klientów. Dodatkowo klient może sobie zażyczyć modyfikacje wnętrza czy montaż wydajniejszego układu hamulcowego.
Niestety, Manhart nie pochwalił się osiągami, jakie posiada Porsche Cayenne Turbo Coupe w wersji CRT 800. Możemy być jednak pewni, że przyspieszenie do 100 km/h może przełamać granicę 3 sekund a prędkość maksymalna znacznie przekroczyć 300 km/h. Pamiętajmy bowiem, że już seryjne Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s i rozwija 300 km/h prędkości maksymalnej. W czerwcu 2021 roku, przy okazji premiery pojazdu, firma z Zuffenhausen pochwaliła się, że Lars Kern, kierowca testowy Porsche, za kierownicą Cayenne Turbo GT okrążył liczącą 20 832 m długości północną pętlę Nürburgringu w czasie 7:38,9 min, ustanawiając tym samym nowy oficjalny rekord wśród SUV-ów.