Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Peugeot 508 doczekał się modernizacji. Ostrzy pazury na rywali

Obecne na rynku od blisko 4 lat II wcielenie Peugeota 508 doczekało się modernizacji, która uczyniła francuskiego flagowca jeszcze bardziej drapieżnym. To właśnie poliftowy 508 wprowadza istotne zmiany w designie Peugeota.

Peugeot 508 FL
Fot. Peugeot

Wraz z liftingiem swoich przedstawicieli klasy średniej, a więc 508 liftback oraz 508 SW francuska marka wprowadza zmiany w designie swoich modeli. Nowy przód z centralnie umieszczonym nowym logo marki zdecydowanie zyskuje na prezencji. Cechuje się on większym i ładniej wykończonym grillem, przemodelowanym zderzakiem i nowymi reflektorami.

Peugeot 508 po liftingu jeszcze bardziej rzuca się w oczy

To właśnie przednie lampy najciekawszym elementem odświeżonego 508. Nowe modele zapoczątkowują nową przednią sygnaturę świetlną z motywem trzech pazurów, charakterystyczną dla marki. Jest ona zintegrowana z niezwykle smukłymi reflektorami Matrix LED, montowanymi we wszystkich wersjach. Z tyłu znajdziemy natomiast odświeżony wzór lamp 3D niczym w 308 i 408, zaś na łączącej lampy czarnej blendzie zagościł napis PEUGEOT w miejsce logo marki. Dynamiczną sylwetkę nowych Peugeotów 508 i 508 SW podkreślają nowe, 18-calowe, aluminiowe, diamentowane felgi EPHERRA.

Peugeot 508 SW FL

Fot. Peugeot

– Peugeot wzmacnia wizerunek technologicznie zaawansowanej i „kociej” marki poprzez radykalny wygląd nowych modeli 508. Ultrasmukłe reflektory i sygnatura świetlna z motywem trzech pazurów są wkomponowane w przedni zderzak zespolony z grillem, który nadaje całości imponujący wygląd – powiedział Matthias Hossann, dyrektor działu designu Peugeota.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 508 SW Allure Pack 1.5 HDI EAT8 - dostojny i potulny lew

Nowe multimedia i hybryda, lecz pewien ruch dziwi

W kabinie pojawił się nowy system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym. Ma on oferować lepszą reakcję na dotyk, nowocześniejsze grafiki i więcej funkcji. Udoskonalono także działanie asystenta głosowego oraz odświeżono wirtualne zegary z 12-calowym wyświetlaczem. Zamiast dotychczasowego joysticka automatycznej 8-stopniowej przekładni znajdziemy przyciski do sterowania skrzynią niczym w Citroenie C5 X. Pozwoliło to na wygospodarowanie większej przestrzeni na konsoli środkowej. Z przodu pojawiły się 2 wejścia USB-C (wcześniej były USB-A).

Peugeot 508 FL

Fot. Peugeot

Gama silników napędzających nowe Peugeoty 508 i 508 SW obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in, w tym nową o mocy 180 KM i dotychczasową o mocy 225 KM, wersję benzynową o mocy 130 KM oraz wysokoprężną o mocy 130 KM. Wszystkie te silniki współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Spodziewalibyśmy się jednak, że w poliftingowym 508 znajdzie się zaprezentowana raptem kilka dni temu jednostka 1.2 PureTech z układem MHEV, oferująca 136 KM.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI 160 KM - kombi z pazurem!

Na rynku w czerwcu

Baterie w hybrydzie dalej mają 12,4 kWh pojemności. Nowa 180-konna wersja przejedzie na prądzie 64 km (kombi SW 62 km). Oczywiście według producenta. Na szczycie znajduje się topowy 508 PSE oferujący 360 KM i napęd AWD. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s i przejedzie na prądzie do 52 km.

Peugeot trafią do sprzedaży w czerwcu 2023 roku. Będą produkowane w Miluzie we Francji. Ceny pojazdu poznamy bliżej czerwca.

Reklama