Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Samochody

Nowa Mazda 2, czyli lustrzana kopia Toyoty Yaris. Brakuje tego „czegoś”

Najmniejsza dostępna w Europie Mazda doczekała się następcy. Nowa Mazda 2 nie ma tak naprawdę zbyt wiele wspólnego z marką z Hiroshimy, gdyż jest to dokładna kopia Toyoty Yaris. Różnica ogranicza się tak naprawdę do… emblematu marki – brakuje trochę własnego stylu Mazdy

Nowa Mazda 2

Produkowana od 2014 roku miejska Mazda 2 doczekała się właśnie następcy. Nowa  Mazda 2 Hybrid  która trafi do sprzedaży w całej Europie już wiosną 2022 roku, po raz pierwszy wprowadza do europejskiej gamy modelowej Mazdy technologię w pełni hybrydowego, równoległego układu napędowego. Jednocześnie samochód jest niemal lustrzanym odbiciem Toyoty Yaris, zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Cóż, baza jest bardzo dobra, jednak brakuje nam choćby nieco własnego stylu Mazdy. W końcu założenia stylistyki Kodo idealnie pasowałyby do zgrabnej sylwetki nowego Yarisa. Pierwsza pełna hybryda Mazdy dołączy do kilku modeli z układem mild hybrid oferowanych na Starym Kontynencie. W 2023 roku gamę zasilą pierwsze pojazdy PHEV.

Nowa Mazda 2 – dobra baza, ale brak własnego stylu

Hybrydowa Mazda2 jest w pełni hybrydowym modelem. Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy 93 KM połączono z motorem elektrycznym o mocy 59 kW. Daje to bowiem systemową moc samochodu 116 KM.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mitsubishi Space Star 1.2 CVT Insport – konserwatywny maluch

Pierwsza pełna hybryda w europejskiej gamie Mazdy

Nowa Mazda 2 ma rozstaw osi liczący 2560 mm, co zapewni dość przestronną kabinę dla czterech dorosłych osób. Bagażnik liczy natomiast 286 l pojemności. Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile oraz Mazda2 Hybrid Select. 

Nowa Mazda 2

Nowa 2 jest ważnym krokiem w kontekście zaangażowania Mazdy w realizację celów określonych w strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, długoterminowej wizji rozwoju technologicznego. W szczególności – zgodnie z Porozumieniem Paryskim – celem firmy jest zmniejszenie średniej emisji CO₂ w całym przedsiębiorstwie o 50% do roku 2030. Kolejnym celem jest osiągnięcie neutralności w emisji dwutlenku węgla do roku 2050.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama