Produkowana od 2014 roku miejska Mazda 2 doczekała się właśnie następcy. Nowa Mazda 2 Hybrid która trafi do sprzedaży w całej Europie już wiosną 2022 roku, po raz pierwszy wprowadza do europejskiej gamy modelowej Mazdy technologię w pełni hybrydowego, równoległego układu napędowego. Jednocześnie samochód jest niemal lustrzanym odbiciem Toyoty Yaris, zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie. Cóż, baza jest bardzo dobra, jednak brakuje nam choćby nieco własnego stylu Mazdy. W końcu założenia stylistyki Kodo idealnie pasowałyby do zgrabnej sylwetki nowego Yarisa. Pierwsza pełna hybryda Mazdy dołączy do kilku modeli z układem mild hybrid oferowanych na Starym Kontynencie. W 2023 roku gamę zasilą pierwsze pojazdy PHEV.
Nowa Mazda 2 – dobra baza, ale brak własnego stylu
Hybrydowa Mazda2 jest w pełni hybrydowym modelem. Trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy 93 KM połączono z motorem elektrycznym o mocy 59 kW. Daje to bowiem systemową moc samochodu 116 KM.
Pierwsza pełna hybryda w europejskiej gamie Mazdy
Nowa Mazda 2 ma rozstaw osi liczący 2560 mm, co zapewni dość przestronną kabinę dla czterech dorosłych osób. Bagażnik liczy natomiast 286 l pojemności. Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile oraz Mazda2 Hybrid Select.
Nowa 2 jest ważnym krokiem w kontekście zaangażowania Mazdy w realizację celów określonych w strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, długoterminowej wizji rozwoju technologicznego. W szczególności – zgodnie z Porozumieniem Paryskim – celem firmy jest zmniejszenie średniej emisji CO₂ w całym przedsiębiorstwie o 50% do roku 2030. Kolejnym celem jest osiągnięcie neutralności w emisji dwutlenku węgla do roku 2050.