Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Aura Electric Sports Car – przy nim Volkswagen XL1 jest konwencjonalny

Cztery brytyjskie firmy połączyły siły, aby stworzyć dość niekonwencjonalny prototyp elektrycznego speedstera. Nazywa się on Aura Electric Sports Car i swoją formą przypomina trochę Volkswagena XL1, jednak jest od niego jeszcze bardziej nietuzinkowy.

Aura Electric Sports Car

Kiedy na początku ubiegłej dekady Volkswagen zapowiedział wprowadzenie najoszczędniejszego samochodu na świecie do produkcji, wielu było zszokowanych jego formą. Jeszcze większym zaskoczeniem była seryjna produkcja Volkswagena XL1, który wyróżniał się wyjątkowo aerodynamicznym i futurystycznym nadwoziem. W latach 2013-2016 powstało raptem 200 egzemplarzy, a każdy kosztował niebotyczną sumę. Minęło już kilka lat od zakończenia jego produkcji i wielu już zdążyło zapomnieć o tym modelu. Teraz może się to zmienić z powodu najnowszego konceptu konsorcjum brytyjskich firm, który swoimi kształtami przypomina nietuzinkowego Volkswagena.

Aura Electric Sports Car – niekonwencjonalny roadster przyszłości

Nazywa się on Aura Electric Sports Car i wydaje się być jeszcze bardziej niekonwencjonalny od XL1. Choć to tylko prototyp, jest on w pełni sprawny i ma homologację drogową. Został zaprojektowany, by pokazać, jak wygląda przyszłość samochodów i kierowców. Został on zbudowany z ekologicznych materiałów od podstaw, zaś jego design jest bardzo minimalistyczny i uproszczony. Aurę zaprezentowano publicznie na wystawie CENEX-LCV w Millbrook Proving Ground. Pojazd charakteryzuje się „czystą, prostą, kultową, wydajną konstrukcją o niskim oporze”, którą stworzono przy użyciu najnowszych technologii. Nie podano wartości współczynnika oporu powietrza, jednak biorąc pod uwagę kształt nadwozia, nie powinna być ona wysoka.

Aura Electric Sports Car

Wiadomo za to co nieco o danych technicznych. Co prawda nie pochwalono się mocą umieszczonego przy tylnej osi silnika elektrycznego ani jego osiągami, ale podano równie istotne parametry. Otóż zasięg pojazdu wynosi około 644 km (400 mil), zaś baterie mają łącznie 88 kWh pojemności. Zespół baterii składa się jednak z dwóch akumulatorów o pojemności 44 kWh. Pierwszy zamontowano z przodu, zaś drugi pod podwoziem, w celu zapewnienia optymalnego rozkładu masy.

ZOBACZ TAKŻE
10 konceptów Porsche, które nigdy nie ujrzały światła dziennego

Wyposażony w szereg zaawansowanych technologii

Aura Electric Sports Car ma kształt dwuosobowego, pozbawionego dachu roadstera. Z przodu wygląda trochę jak Volkswagen XL1 bez dachu, natomiast tył jest bardziej wyrazisty. Podobnie jak w przypadku XL1, tylne koła zakryto osłonami w celu optymalizacji współczynnika oporu powietrza. Pojazd posiada felgi i opony o dużej średnicy i niskim oporze toczenia. Jego nadwozie wykonano z lekkich i pozyskiwanych w zrównoważony sposób kompozytów z włókien naturalnych i ukształtowano przy użyciu technologii obliczeniowej dynamiki płynów (CFD).

Aura Electric Sports Car

Wyróżnikiem kabiny jest samopoziomujący się 5-calowy wyświetlacz kierowcy na środku kierownicy. Twórcy twierdzą, że główną misją opartego na Androidzie interfejsu z 10-calowym ekranem pojazdu jest pokazanie, że przyjęcie samochodów elektrycznych jest coraz bardziej realne. Ciekawostką są wegańskie materiały we wnętrzu oraz mapa pokazująca dostępne punkty ładowania.

Póki co nie ma planów produkcji seryjnej Aury Electric Sports Car. Stojące za jego projektem firmy zaprezentują go na różnych imprezach w Wielkiej Brytanii, aby sprawdzić odbiór pojazdu.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama