Pierwotnie premiera Maserati Grecale miała się odbyć właśnie dzisiaj. Przesunięto ją jednak na wiosnę 2022 roku z powodu trawiących obecnie praktycznie całą branżę motoryzacyjną problemów z dostępem do półprzewodników. Firma twierdziła bowiem, że samochód wyposażony był w technologię, która wymagała stosowania mikrochipów. Aby podtrzymać zainteresowanie swoim bazowym SUV-em (o numer mniejszym od Levante) Włosi postanowili podzielić się jedynym w swoim rodzaju zwiastunem, będącym jednocześnie ciekawą formą promocji marki.
Niecodzienny sposób marketingu
Najnowszy teaser Maserati przybrał bowiem formę wielkiego logo marki, które utworzono z zakamuflowanych prototypów Maserati Grecale. Masywny trójząb mierzy ponad 100 m długości i wymagał wykorzystania 80 egzemplarzy pojazdu.
Na całym świecie Maserati testuje ponad 250 prototypów Grecale w różnych warunkach klimatycznych i geograficznych. Lokalizacje obejmują m.in. Chiny, Finlandię, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie oraz Stany Zjednoczone. Zakamuflowane prototypy dają dość dobre wyobrażenie o tym, czego można się spodziewać po stylistyce Grecale. Przód ma sportowy wygląd z dużymi wlotami powietrza w grillu oraz opadającą maską z małymi reflektorami LED na jej rogach. Tył jest zaokrąglony niczym w hatchbacku.
W kabinie znajdziemy natomiast charakterystyczny dla marki analogowy zegarek na szczycie konsoli środkowej oraz umieszczony pod nim centralny dotykowy ekran systemu infotainment.
Jest na co czekać
Póki co marka nie podała jeszcze żadnych szczegółów dotyczących jednostek napędowych Grecale. Mówi się jednak o 2-litrowej turbodoładowanej jednostce benzynowej z układem mild hybrid. Ma ona stanowić bazową odmianę włoskiego SUV-a. Na drugim końcu skali znajdzie się topowa odmiana Trofeo. Niektóre źródła podają, że skorzysta ona z 3-litrowej jednostki V6 biturbo rodem z supersamochodu MC20, rozwijającej 630 KM. Z kolei inni twierdzą, że pod maską Grecale Trofeo zagości podwójnie doładowana 2.9-litrowa jednostka V6 z Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde. Niewykluczone, że tak właśnie będzie, zwłaszcza, że Maserati Grecale skorzysta z tej samej platformy Giorgio co SUV Alfy.
Maserati Grecale dostępne będzie w wersjach wyposażeniowych GT, Modena oraz Trofeo. Nie podano jeszcze cen, jednak z pewnością będą one niższe od większego Levante, które zaczyna się od 81 800 dolarów. Maserati Grecale trafi na rynek w drugiej połowie 2022 roku.