Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Łada Niva Travel – kolejny lifting “rosyjskiego” SUV-a. Zapatrzona w RAV4

Słynną Ładę kojarzy niemal każdy – była ona bowiem przez ponad 40 lat produkowana w niemal niezmienionej formie i do niedawna oferowana także w Polsce. Teraz doczekała się ona bardziej “cywilnej” odmiany jako SUV o nazwie Łada Niva Travel.

Opublikowano

w dniu

Łada Niva Travel
Fot. lada.ru / Łada Niva Travel

Ładę Nivę kojarzymy jako tanią i prostą terenówkę rodem z ZSRR, utożsamianą z prawdziwym motoryzacyjnym dinozaurem. Była ona oferowana w Europie, w tym także w Polsce, w niemal niezmienionej formie aż do 2020 roku. Pamiętajmy, że zadebiutowała ona w 1977 roku. Nivę bardzo upodobali sobie zwłaszcza leśnicy ze względu na jej prostotę i właściwości terenowe. Mówiło się o niej, że “nigdy nie jest w pełni sprawna ani też całkiem zepsuta” – ot uroki radzieckich aut. Przegrała ona jednak z normami emisji spalin – przynajmniej w Europie. My jednak przedstawimy “nowego” SUV-a Łada Niva Travel.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce - Dacia Duster Pickup

Łada Niva Travel – Chevrolet ze znaczkiem Łady?

Tak naprawdę “nowy” SUV Łady to pochodzący z 1998 roku WAZ 2123-Niva, oferowany następnie w latach 2002-2020 jako Chevrolet Niva. Teraz przeprowadzono kolejną już modernizację tego SUVa, zmieniając przy okazji nazwę na Łada Niva Travel. Patrząc na Nivę Travel od frontu, mamy wrażenie, że Rosjanie mocno ispirowali się obecnym wcieleniem Toyoty RAV4. Samochód otrzymał nowy front ze zgrabniejszymi reflektorami i sporą atrapą chłodnicy a także przemodelowane zderzaki. Kolejnym wyróżnikiem SUV-a Łady są LED-owe tylne lampy.

Łada Niva Travel

Pod maską pracuje nadal ta sama, archaiczna jednostka benzynowa o pojemności 1.7 litra i mocy 83 KM i maksymalnym momencie obrotowym 127 Nm. Napęd trafia na obie osie za pośrednictwem 5-stopniowej skrzyni manualnej. Na rosyjskich bezdrożach stały napęd 4×4 i wysoki prześwit są nie do przecenienia.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody niedostępne w Polsce – Łada Vesta Sport

W kabinie pojawił się nowy system multimiedalny z wolnostojącym dotykowym ekranem. Na tle wręcz prymitywnego, archaicznego kokpitu wygląda on dosyć dziwnie. Lewarek skrzyni biegów, kierownica (z dumnie wyeksponowanym logo Łady) czy kratki nawiewów mogą wręcz przywodzić na myśl starego Fiata Punto II generacji.

Łada Niva Travel

Prosta, wręcz prymitywna, lecz tania konstrukcja

Dotychczas Chevrolet Niva na rynku rosyjskim kosztował od 726 tys. rubli, czyli 35 tys. zł. co może po części tłumaczyć siermiężny charakter auta. Teraz cena nie powinna raczej ulec drastycznym podwyżkom, choć Łada Niva Travel może kosztować nieco więcej. Między innymi na rodzimym rynku wciąż jest dostępna poczciwa Niva, lecz nosi ona nazwę Łada 4×4.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama