Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Samochody niedostępne w Polsce – Łada Vesta Sport

Rosyjski warm-hatch? Dokładnie tak. Sportowa wersja bestsellera Łady właśnie wkracza do salonów w Rosji. Auto ma przekonywać prostotą, klasycznymi rozwiązaniami i niską ceną.

Fot. lada.ru

Najnowsza Vesta Sport to obraz postępu Łady, jaki dokonał się po rozpoczęciu współpracy rosyjskiej marki z Renault. Vesta to jeden z pierwszych owoców kooperacji obu firm. Świetne przyjęcie nowej Łady pozwoliło producentowi na odbudowę swojej pozycji na rynku rosyjskim. W ubiegłym roku marka sprzedała 360 000 samochodów, czyli o 16 % więcej niż rok wcześniej. Czyni ją to jednym z liderów w Rosji. Aż 4 modele znalazły się w pierwszej 10 sprzedawanych modeli. U nas Łada kojarzona jest przede wszystkim z  poczciwym modelem Niva.

Vesta Sport – sportowa nie tylko z nazwy

Vesta Sport otrzymała kilka istotnych modyfikacji w porównaniu do standardowej odmiany. Dotyczą one zarówno stylistyki, jak i kwestii technicznych. Auto wyróżnia się obniżonym o 31 mm prześwitem, 17-calowymi alufelgami oraz zmienionymi zderzakami z charakterystyczną czerwoną listwą. Z tyłu znajdziemy dwie spore końcówki układu wydechowego oraz otwory imitujące kanały wentylacyjne dla hamulców.

W kabinie znajdziemy m.in. czarną podsufitkę oraz sportowe fotele z czerwonymi przeszyciami i logiem Vesta Sport na zagłówkach. Tapicerkę wykonano z alcantary i ecoskóry. Ponadto pojawiła się sportowa kierownica, a pedały otrzymały aluminiowe nakładki.

Vesta Sport otrzymała także zmodyfikowany układ hamulcowy (z tyłu zastosowano tarcze) i układ ESP z możliwością całkowitego wyłączenia. Usztywniono również zawieszenie, a za jego nastawy odpowiadają specjaliści z wyścigów WTCR (wcześniej WTCC), w których Łada występuje.

Blisko jej do hot hatcha

Pod maską rosyjskiego GTI kryje się klasyczna wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności 1.8 l, rozwijająca 145 KM i 182 Nm. Teoretycznie nie jest to dużo, ale trzeba pamiętać, że Vesta w naszych realiach byłaby raczej zaliczana do samochodów budżetowych. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s i rozpędza się do 193 km/h.

Oprócz sportowych akcentów Vesta Sport zachęca także ceną. Pojazd kosztuje w przeliczeniu na naszą walutę ok. 56 000 zł. Za tę cenę klienci otrzymają m.in. ESP, klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, podgrzewane przednie siedzenia czy system audio. W opcji dostępna będzie także nawigacja, kamera cofania, a nawet podgrzewana przednia szyba.

Łada Vesta Sport nieco przełamuje stereotypy o „tandetnych” samochodach z Rosji. Przy okazji przykuwa uwagę ciekawą stylistyką i sportowymi akcentami. Co prawda, przy tej mocy niektóre z nich wyglądają nieco kiczowato, ale i tak należy docenić starania rosyjskiej marki o pozostanie liderem lokalnego rynku.

Fot. lada.ru

Oceń nasz artykuł!
Reklama