Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody elektryczne

Volkswagen ID.6 – siedmiomiejscowy elektryczny SUV tylko na Chiny

Niemiecki producent zaprezentował największego członka rodziny ID. Najnowszy Volkswagen ID.6 to siedmiomiejscowy SUV z napędem elektrycznym, przeznaczony na rynek chiński. Co warto o nim wiedzieć?

Opublikowano

w dniu

Volkswagen ID.,6
Fot. Volkswagen / Volkswagen ID.6

Volkswagen kontynuuje ofensywę elektrycznych modeli z rodziny ID. Niemiecki producent właśnie zaprezentował kolejny model, który dołączy do ID.3 oraz ID.4. Jest nim siedmiomiejscowy SUV, który zarazem jest największym spośród elektrycznych VW ID. Niestety Volkswagen ID.6 powstał z myślą o rynku chińskim i raczej nie trafi on do Europy.

Volkswagen ID.6 – flagowy model rodziny ID

Samochód występuje w dwóch oddzielnych wersjach ID.6 Crozz oraz ID.6 X. Co ciekawe, za produkcję pierwszej z nich odpowiada spółka joint venture VW z FAW, zaś druga spółka joint venture z SAIC będzie odpowiedzialna za ID.6 X. Technicznie oba warianty są praktycznie identyczne, a głównymi zmianami są nieco inne reflektory przednie LED, tylne lampy oraz zderzaki. Volkswagen ID.6 może w pewnym stopniu przypominać nadmuchaną wersję mniejszego ID.4. Nabywca będzie mógł wybrać pomiędzy felgami o rozmiarze od 19 do 21 cali.

Volkswagen ID.6

Podobnie jak pozostałe modele z rodziny ID., Volkswagen ID.6 powstał na platformie MEB, z której korzysta też Skoda Enyaq iV czy pokazanym parę dni temu Audi Q4 E-Tron. ID.6 to naprawdę duży SUV. Jego nadwozie mierzy bowiem 4,88 m długości. Jest on zatem aż o 30 cm dłuższy niż ID.4. Imponuje także rozstaw osi liczący blisko 2,97 m, który zwiastuje naprawdę obszerną kabinę. Spore nadwozie elektrycznego SUV-a wykorzystano do wygospodarowania wygodnych miejsc w trzech rzędach siedzeń. Do wyboru będą wersje z sześcioma lub siedmioma miejscami. Kabina z minimalistycznym kokpitem wygląda nowocześnie i nawiązuje do pozostałych Volkswagenów ID.

Volkswagen ID.6

Zasięg spory, ale tylko według producenta

Podstawowy wariant Volkswagena ID.6 korzysta z pojedynczego silnika elektrycznego o mocy 180 KM, napędzającym koła tylnej osi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,3 sekundy. Dostępna jest też mocniejsza wersja o mocy 204 KM, w przypadku której czas osiągania 100 km/h wynosi 9,1 s. Topowa odmiana z dwoma silnikami o łącznej mocy 306 KM i napędem na obie osie zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. W tej konfiguracji ID.6 waży aż 2280 kg. Prędkość maksymalna we wszystkich przypadkach została ograniczona do 160 km/h.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | VW ID.3 1st 58 kWh - zdolny uczeń, któremu wybacza się błędy

Volkswagen ID.6 otrzyma dwa warianty pojemności baterii. Do wyboru będą akumulatory o pojemności 58 kWh oraz 77 kWh. Producent zapewnia, że już słabszy wariant umożliwi pokonanie 436 km na jednym ładowaniu. Druga opcja pozwoli na przejechanie nawet 580 km bez ładowania. Oczywiście są to dane powstałe w oparciu o chiński cykl NEDC, a więc są niższe niż w przypadku amerykańskiego EPA czy europejskiego WLTP.

Volkswagen planuje wprowadzić w Chinach co najmniej 8 modeli z rodziny ID.  do 2023 roku. Firma dąży do tego, aby do końca obecnej dekady 50% rocznej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne. Oczywiście rozwój gamy ID. dotknie także modele przewidziane na Europę i rynek amerykański.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama