Po niedawnej premierze Seata Leona, doczekaliśmy się jego najmocniejszej odmiany. Cupra Leon – podobnie jak Seat – występuje jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Jest to drugi, zaraz po Atece, model sygnowany logiem Cupry.
Jak przystało na najostrzejszą odmianę, Cupra Leon wyróżnia się licznymi sportowymi akcentami, choć musimy przyznać, że niektórzy rywale mają ich więcej, jak np. Honda Civic Type R czy Renault Megane RS. Niemniej jednak hiszpańskiemu hot hatchowi nie można odmówić rasowości.
Cupra Leon – stylowy hot hatch
Wśród sportowych wyróżników Cupry Leona warto wymienić m.in. inny grill wraz z logo marki, większe wloty powietrza w przeprojektowanym zderzaku, stylowy dyfuzor czy trapezoidalne końcówki układu wydechowego. W oczy rzuca się też szary matowy lakier, który doskonale komponuje się z miedzianymi akcentami na designerskich felgach z wypełnieniem czy końcówkach wydechu. Wspomniane felgi będą wyróżnikiem odmiany hybrydowej i poza walorami wizualnymi mają poprawiać aerodynamikę i wpływać dodatnio na zasięg.
Fot. netcarshow.com
Kilka sportowych znajdziemy także w kabinie hiszpańskiego hot hatcha. Cupra Leon otrzymała m.in. spłaszczoną kierownicę z przyciskami do rozruchu silnika oraz uruchamiania najostrzejszego trybu „Cupra”, kubełkowe fotele z brązowymi przeszyciami i obwódki kratek nawiewów w miedzianym kolorze.
I eko i szybko
Teraz czas ma meritum, czyli układ napędowy i osiągi. A tu możliwości są aż trzy. Hiszpański hot hatch podąża z duchem czasu i występuje także jako hybryda plug-in. Bazuje ona na 1,4-litrowym silniku TSI o mocy 150 KM i 115-konnej jednostce elektrycznej. Łączna moc układu wynosi 245 KM a maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Akumulator o pojemności 13 kWh zapewnia do 60 km zasięgu na samym prądzie.
Fot. netcarshow.com
Oprócz tego w ofercie nie zabraknie odmiany czysto spalinowej. Jest nią dobrze znana 2-litrowa jednostka TSI o mocach 300 i 310 KM. Drugi wariant występuje tylko w kombi Sports Tourer i standardowo otrzyma napęd 4×4. Podobnie sytuacja wyglądała w słabszym o 10 KM poprzedniku, którego testowaliśmy ostatnio. Standardem będzie oczywiście dwusprzęgłowa skrzynia DSG. 310-konna Cupra Leon Sports Tourer ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,8 s.
300-konny hatchback otrzyma natomiast przedni napęd. Samochód będzie jednak wyposażony w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. We wszystkich wersjach Leon Cupra otrzymał układ hamulcowy Brembo.
Fot. netcarshow.com / Cupra Leon Sports Tourer
Nowa Cupra Leon trafi do salonów w Polsce w czwartym kwartale bieżącego roku. Pozostaje czekać tylko na cennik i osiągi pozostałych wersji.