Connect with us

Biznes

Stellantis już oficjalnie. Wielka fuzja PSA i FCA stała się faktem

Tak naprawdę to czysta formalność. Nowy motoryzacyjny gigant właśnie stał się faktem – powstały w wyniku połączenia koncernów PSA i FCA Stellantis oficjalnie został zatwierdzony, debiutując jednocześnie na giełdzie.

Opublikowano

w dniu

logo Stellantis
Fot. stellantis

To było już wiadome od dłuższego czasu. Tak naprawdę wejście Stellantisa na giełdę stanowi tylko formalność, która oficjalnie przypieczętowuje jego istnienie. Stellantis to czwarty co do wielkości koncern motoryzacyjny na świecie, zaraz za Toyotą, Grupą Volkswagena i Sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi. Jako owoc fuzji koncernów FCA i PSA, należą do niego wszystkie marki wchodzące w skład wspomnianych dwóch przedsiębiorstw. 

Stellantis – nowy gigant motoryzacyjny

Nazwa nowopowstałego koncernu pochodzi od łacińskiego czasownika “stello”, który w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza “rozjaśnić gwiazdami”. Stąd też takie a nie inne logo firmy, o którym pisaliśmy więcej w listopadzie ubiegłego roku.

ZOBACZ TAKŻE
Tak wygląda symbol siły 14 marek. Oto logo nowego koncernu Stellantis

Plan połączenia FCA i PSA ogłoszono jesienią 2019 roku. W lipcu 2020 roku poznaliśmy oficjalną nazwę nowego koncernu. Na jego czele stanął obecny szef PSA Carlos Tavares. Będzie on dyrektorem generalnym Stellantisa przez najbliższych pięć lat. Na początku tego miesiąca nastąpił kolejny ważny krok w postaci uzyskania zgody od akcjonariuszy w drodze głosowania na powstanie koncernu.

Stellantis ma obecnie w swoim portfolio aż 14 różnych marek. Są to Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Lancia, Jeep, Opel, Maserati, Ram, Peugeot oraz Vauxhall. Jak widać, przekrój poszczególnych producentów i zróżnicowanie ich ofert są spore. 

Wiele niewiadomych i jeszcze więcej wyzwań

Istnieje jednak wiele doniesień, jakoby powstanie koncernu Stellantis miało się również przyczynić do likwidacji niektórych z wyżej wymienionych marek. Początkowo przyjęty w listopadzie 2019 roku plan zakładał, że wszystkie dotychczasowe marki zostaną zachowane. Zapewne sporo namieszała pod tym względem pandemia koronawirusa, której w 2019 roku nikt nie przewidzał. Ostatnio pojawiły się informacje, jakoby pierwszą ofiarą fuzji mógł paść Chrysler, który już teraz ma bardzo skąpą ofertę produktową. Niepewne są również losy włoskiej Lancii, choć żadnej z marek póki co nie należy skreślać.

ZOBACZ TAKŻE
Chrysler zniknie z rynku? Może być pierwszą ofiarą fuzji PSA z FCA

Stellantis będzie notowany na giełdach Euronext w Paryżu oraz Mercato Telematico Azionario w Mediolanie. Stanie się to dokładnie w najbliższy poniedziałek, a więc 18 stycznia 2021 roku. Spółka znajdzie się też na giełdzie w Nowym Jorku. We wszystkich przypadkach jej symbolem giełdowym będzie “STLA”.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama