Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Biznes

Citroën ujawnia nowe „stare” logo. Symbol nowej ery w stylu retro

Citroën ujawnił nowe wydanie swojego logo, stworzone w celu zasygnalizowania ważnego momentu w historii francuskiej marki. Nowy symbol nawiązuje kształtem do przeszłości, lecz zwiastuje nadchodzącą erę elektryfikacji.

nowe logo Citroena
Fot. Citroen

Po tym, jak VW, Skoda, Volvo, Renault, Dacia i Peugeot zmieniły swoje logo w ostatnich latach, Citroën jest kolejnym europejskim producentem samochodów, który poprawił swoją tożsamość korporacyjną. Świeże spojrzenie na podwójny szewron jest powrotem do oryginalnego projektu z 1919 roku, przyjętego przez André Citroëna i reprezentuje dziesiątą ewolucję w ciągu 103 lat. Logo z 1919 roku nawiązywało do zakupionego 19 lat wcześniej w… Polsce patentu na sposób zazębiania kół w przekładniach. Zanim Citroën zajął się produkcją samochodów projektował i produkował koła zębate. Nowe logo wkrótce zobaczymy po raz pierwszy w samochodzie na czymś, co firma określa jako „znaczący koncepcyjny pojazd rodzinny”. 

Nowe logo Citroëna – niby świeże, a jednak dobrze znajome

W dalszej kolejności zmienione logo w wielu wersjach zostanie wprowadzone do samochodów produkcyjnych i koncepcyjnych od połowy przyszłego roku. Francuski producent samochodów twierdzi, że pracuje nad nowym językiem projektowania. Ma on sprawić, że znaczek będzie bardziej widoczny, aby wszyscy od razu wiedzieli, że patrzą na Citroëna. Podobne podejście przyjęła siostrzana marka Peugeot ze swoim powiększonym lwem, który również nawiązuje stylem do przeszłości. Nowe logo jest uproszczoną wersją obecnej wersji.

Nowe logo Citroena

Fot. Citroen

Francuzi zrezygnowali z formy trójwymiarowej na rzecz prostej, dwuwymiarowej. W efekcie logo mocno nawiązujące do pierwszego historycznego znaku Citroena. Natomiast umieszczony poniżej napis Citroen jest napisany niemal identyczną czcionką, jak dotychczas, jedynie mocniej podkreśloną.

W hołdzie tradycji

Zainspirowany kultowymi samochodami, takimi jak 2CV i DS, niebieski odcień Monte Carlo powróci nie tylko jako lakier do karoserii, ale także jako element tożsamości marki w firmach i handlu detalicznym. Ponadto podczerwień zastąpi obecny odcień czerwieni w zastosowaniach fizycznych, drukowanych i cyfrowych.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe logo Peugeota oficjalnie. To bardzo udany rebranding

Zmienione logo z pionową, owalną ramą, na której znajdują się podwójne szewrony (po francusku „deux chevrons”), zostało opracowane przez własny zespół projektantów Citroëna przy pomocy Stellantis Design Studio, globalnej agencji projektowej. używany przez dealerów, budynki korporacyjne, merchandising i dokumentację. Mówiąc o ulepszonej plakietce, dyrektor generalny Citroëna Vincent Cobée opisał ją jako „elegancki symbol postępu” na drodze do czysto elektrycznej przyszłości. 

ZOBACZ TAKŻE
Skoda z nową identyfikacją wizualną. Marka straciła czeską tożsamość

Nowy slogan i nowa era w dziejach marki

Wraz z logo należąca do koncernu Stellantis marka wprowadza również nowy slogan: „Nic nie porusza nas jak Citroën”. Firma uważa, że ​​zmiany te były konieczne przed jej „najbardziej ekscytującym rozdziałem” w historii. Zakłada on stopniowe i nieuniknione przejście na pojazdy elektryczne. W ramach przedstawionego na początku tego roku planu firmy macierzystej Dare Forward 2030 wszystkie samochody osobowe Stellantis będą do końca dekady pojazdami elektrycznymi, w tym Citroën.

historia logo Citroena

Fot. Citroen

Co ciekawe, w ostatnich latach Citroën dość często decydował się na zmianę logotypu. Ostatnio zrobił to w 2016, a wcześniej – w 2009 roku. Od początku istnienia marki logo zmieniło się w 1921, następnie w 1932, 1936, 1959, 1966 oraz 1985 roku.

Tymczasem nowy tajemniczy koncept, który jako pierwszy otrzyma nowe logo, ma zadebiutować przed końcem tego miesiąca. Oznacza to zatem, że ​​zobaczymy ją najpóźniej w piątek.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama