Nasze profile w mediach społecznościowych

Biznes

Nowe logo Peugeota oficjalnie. To bardzo udany rebranding

Zapomnij o lwie stojącym na dwóch łapach. Nowe logo Peugeota nadal będzie lwem, ale w zupełnie nowej formie.

Opublikowano

w dniu

nowe logo peugeota
Fot. Peugeot

Nowe logo Peugeota od kilku miesięcy było tylko małym sekretem

Nowe logo Peugeota zapowiadaliśmy jako jedni z pierwszych w Polsce już na początku września. Od razu zaznaczyliśmy, że to nie kosmetyczna zmiana jak w przypadku Opla, BMW czy Nissana. To tak naprawdę mała rewolucja i podkreślenie zmian zachodzących u francuskiego producenta samochodów od kilku lat.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 3008 Hybrid4 - imponująca moc trzech serc

Nie możemy się bowiem oprzeć wrażeniu, że spośród czterech marek dawnej Groupe PSA, to ostatnio mocno stawia się właśnie na markę z lwem w logo. Wystarczy chociażby porównać ilości premier i liftingu w stosunku do Citroena. 

Neo-retro w wykonaniu Peugeota? Nowe, nie znaliśmy

Od kilku miesięcy wiadomo było też, że koncepcja nowego logo będzie związana z pokazanym w 2018 roku konceptem e-Legend. Jego logo nawiązywało do historycznego oznakowania marki z 1960 roku. I tak rzeczywiście jest.

nowe logo peugeota salon

Tak już wkrótce będą wyglądać salony francuskiej marki. 

Peugeot pozostaje oczywiście wierny swojemu lwu, ale daje mu nowy wizerunek. Zwierzę jest związane z francuskim producentem już od 1858 roku, a cała historia ma związek z herbem Franche-Comté, miejscem narodzin marki. Nowy wizerunek oznacza rezygnację z z pozycji stojącej zwierzęta na rzecz jego pyska. W różnych formach lew w pozycji stojącej pokazany z profilu był logiem marki od 1970 roku. 

Nowy emblemat skupia się na pysku lwa z piękną grzywą. Jest umieszczony pod monogramem Peugeota, a całość zamknięta została w formie herbu. Nowy wizerunek marki jest oczywistym nawiązaniem do logotypu z 1960 roku i tego umieszczonego na koncepcie e-Legend w 2018 roku. Od tego drugiego różnią je zresztą tylko szczegóły. To o tyle ważne, że Peugeot raczej nie kojarzy się z nawiązaniami do przeszłości – ok, koncept e-Legend był świetny, ale neo-retro w logo całego producenta? Doceniamy.

Nowy 308 będzie pierwszy

Podstawowe tło jest czarne, ale tak spłaszczone logo można oczywiście modyfikować na milion sposobów. Mistrzem roku 2020 w tym zakresie było BMW ze swoim nowym logo, co zresztą raczej nie przypadło do gustu fanom producenta z Monachium. 

Wracając do Peugeota, nowy logotyp na żywo po raz pierwszy zobaczymy w nowej generacji 308. Jej premierę zaplanowano na 18 marca. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama