Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Renault Clio 2023 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wersje, hybryda, ceny

Co oferuje i ile kosztuje Renault Clio w Polsce w 2023 roku? W tym materiale przyjrzeliśmy się ofercie jednego z najpopularniejszych miejskich samochodów. Przedstawiamy silniki, wersje wyposażenia, możliwości personalizacji oraz cennik.

renault clio 2023
Fot. Renault

Renault Clio to w 2023 roku jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Ma 4 050 mm długości, 1 798 mm szerokości i 1 440 mm wysokości. Pojemność bagażnika waha się od 300 litrów dla hybrydy, przez 318 litrów da wersji z instalacją LPG do 391 litrów w pozostałych wersjach. Zbiornik paliwa standardowo ma 42 litry, ale w wersji hybrydowej i LPG ograniczono go do 39 litrów.

Renault Clio 2023 – silniki

Na wstępie trzeba przyznać, że Renault Clio jest dość wyjątkowe, jeśli chodzi o możliwości wyboru jednostki napędowej. Podczas gdy producenci mocno ograniczają wybór klientom, zwłaszcza w mniejszych samochodach, francuski producent proponuje nadal pięć możliwości. Z oferty co prawda usunięto niedawno 65-konnego benzyniaka, ale wydaje się to być niewielką stratą. 

Podstawową jest obecnie benzynowy silnik 1.0 o mocy maksymalnej 90 KM, który jest dostępny z 6-biegowym manualem albo z bezstopniowym automatem X-Tronic. Ta sama jednostka napędowa TCe jest także dostępna w 100-konnej wersji z fabryczną instalacją LPG.

Jeśli interesuje was coś nieco mocniejszego, to Renault ma dla was dwie propozycje. To benzynowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM oraz 1.6-litrowa, hybrydowa (HEV – pełna hybryda) jednostka E-Tech o mocy 145 KM. Pierwsza propozycja jest dostępna jedynie z 6-biegowym manualem, a druga z automatyczną skrzynią biegów multi-mode.

renault clio 2022

Fot. Renault

Wersje wyposażenia

W przeciwieństwie do rozbudowanej gamy silnikowej, Renault oferuje jedynie trzy wersje wyposażenia Clio 2023 w Polsce. To equilibre, techno oraz R.S. line.

Podstawowa wersja wyposażenia equilibre zapewnia m.in. manualną klimatyzację oraz całkiem bogaty pakiet asystentów bezpieczeństwa. To m.in. system utrzymania pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Samochód jest też wyposażony w przednie światła Full LED, 16-calowe stalowe koła oraz 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Zestaw wskaźników jest natomiast umieszczony na 4,2-calowym kolorowym wyświetlaczu, podczas gdy w dwóch wyższych wersjach wyposażenia to cyfrowy ekran o przekątnej 7 cali.

W wersji techno mamy już do czynienia także z automatyczną klimatyzacją i światłami Full LED także z tyłu samochodu. Samochód w tej wersji jest już w podstawie wyposażony w aluminiowe 16-calówki, a także wiele chromowanych elementów. Z ważniejszych elementów należy wymienić jeszcze bezkluczykowy dostęp oraz czujniki parkowania z tyłu.

R.S. line to oczywiście wersja, która znacząco wyróżnia się wizualnie. Specjalne elementy ozdobne umieszczono chociażby na desce rozdz ielczej czy obramowaniu dźwigni biegów, a tecjalne, czerwone przeszycia. Poza tym ma także specjalne, 17-calowe koła oraz skórzaną kierownicę. Dopiero w tej wersji dostępne są podgrzewane, regulowane i składane elektrycznie lusterka boczne czy kamera cofania.

renault clio 2022

Fot. Renault

Możliwości personalizacji

Renault oferuje wiele dodatkowych opcji dla tego modelu. I tak np. w żadnej wersji wyposażenia nie jest dostępny system kontroli martwego pola, który można dokupić za 800 zł (niedostępne dla equilibre). Koło zapasowe dojazdowe (w standardzie zestaw naprawczy) kosztuje natomiast 700 zł i jest oczywiście niedostępne dla wersji LPG.

Wszystkie wersje mają także w standardzie 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, a przecież dla tego modelu dostępny jest także większy, 9,3-calowy. Jest on dostępny tylko w wersjach techno i R.S. line za dodatkową opłatą (2 500 zł) albo w specjalnych pakietach. Podobnie wygląda sprawa cyfrowego zestawu zegarów i wskaźników o przekątnej 10,25 cala, który jest dostępny tylko dla wersji R.S. line w specjalnym pakiecie.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Clio E-Tech Intens 140 Hybrid - sympatyczny mieszczuch

Pakiety to osobna, niezwykle rozbudowana część oferty Renault Clio w 2023 roku. Z najważniejszych należy wymienić Pakiet Zimowy Plus, który kosztuje 1 500 zł (niedostępny dla equilibre) i zawiera podgrzewane fotele przednie oraz kierownicę.

Jeśli lubicie aktywny regulator prędkości, możecie go dokupić także w specjalnych pakietach. Dla wersji z manualną skrzynią biegów jest on dostępny za 2 200 zł, a wraz z nim w pakiecie znajduje się także system kontroli martwego pola. Dla wersji hybrydowej kosztuje 3 200 zł, a poza wspomnianymi wyżej funkcjami dorzucono asystenta jazdy w korku.

Co ciekawe, żadna wersja nie ma w standardzie… przedniego podłokietnika. Kosztuje on dodatkowe 670 zł. Z wielu akcesoriów można także mieć kufer dachowy Renault o pojemności 480 litrów w cenie 1 890 zł.

renault clio 2022 wnętrze

Fot. Renault

Renault Clio 2023 – ceny

Cennik Renault Clio w 2023 roku startuje od 71 900 zł za wersję wyposażenia equilibre z 90-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Za tę samą konfigurację, ale w wersji wyposażenia techno trzeba zapłacić od 79 900 zł. Ceny TCE 90 z automatem X-Tronic są dokładnie 6 tys. wyższe od manuala. Oznacza to, że cennik equilibre startuje tutaj od 77 900 zł, a techno od 85 900 zł. 

Ceny Clio z fabryczną instalacją LPG startują od 75 900 zł (equilibre), a model można mieć w tej wersji jeszcze tylko w wersji wyposażenia techno od 83 900 zł.

140-konna wersja benzynowa jest dostępna w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia. Ceny techno rozpoczynają się od 93 900 zł, a R.S. line od 100 400 zł. To zresztą jedyna możliwość Clio w wersji R.S. line

Clio E-Tech 145 full hybrid jest dostępne od 98 400 zł za wersję equilibre. Cennik techno startuje natomiast od 103 900 zł. Przy okazji warto dodać, że cennik Clio w Polsce w ostatnich miesiącach nie przeszedł drastycznych modyfikacji. Podczas gdy inni producenci podnoszą ceny nawet o kilkanaście tysięcy złotych (w tym segmencie), to Renault zrobiło to „tylko” o kilka tysięcy złotych. 

4.6/5 (liczba głosów: 21)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama