Niedawno pisaliśmy o Fordzie F-150 Raptorze, a jeszcze wcześniej wspominaliśmy takie cacka jak np. powstałe na bazie amerykańskiego bestsellera Shelby F-150 Super Snake Sport. Kolejnym dziełem amerykańskiego tunera jest Shelby F-250 Super Baja, a więc potężny pickup na bazie Forda F-250 ze zmodernizowanym pod kątem wytrzymałości w terenie zawieszeniem. Tegoroczna produkcja została ograniczona zaledwie do 250 egzemplarzy. Samochód kosztuje 125 805 dolarów – cena ta zawiera już dawcę w postaci Forda F-250.
Shelby F-250 Super Baja – superzabawka w teren
Aby jeszcze bardziej poprawić zdolności terenowe wielkiego pickupa, Shelby wyposażyło go w 37-calowe terenowe opony BF Goodrich z 18-calowymi felgami. Przeznaczenie samochodu podkreślają ponadto dwa zapasowe koła zamontowane na pace na wypadek, gdyby kierowca przeszarżował z off-roadowym szaleństwem. Ze zmian wizualnych znajdziemy także nowy wlot powietrza na masce, malowane proszkowo stalowe zderzaki (przedni i tylny) z napisem Shelby oraz LED-owe paski na przednim zderzaku i dachu. Owe dodatki dodają pickupowi jeszcze bardziej surowej, typowo terenowej prezencji.
Ponadto Shelby pomalowało rozbłyski błotników i przednią kratkę pod kolor nadwozia. Komfortowy dostęp do kabiny zapewniają elektrycznie wysuwane stopnie z suwakami i podświetleniem. Oczywiście nie zabrakło charakterystycznych dla amerykańskiego tunera dwóch pasków biegnących centralnie przez całą długość nadwozia.
Pod maską bez zmian, za to z zawieszeniem Shelby poszło na całość
W kabinie pojawiły się siedzenia z innym wzorem skóry oraz haftem Shelby. Ponadto zastosowano też wykończenia ze stali nierdzewnej wokół zestawu zegarów. Wnętrze zdobią też elementy z włókna węglowego.
Pod maską Shelby pozostawiło dobrze znanego turbodiesla V8 o pojemności 6.7 litra. Rozwija on 482 KM mocy i aż 1424 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co oznacza zatem, że nie wprowadzono w nim żadnych zmian. Sporo modyfikacji przeszło natomiast zawieszenie pojazdu. Otrzymało ono system podnoszenia BDS, niestandardowe przednie ramiona promieniowe oraz podwójny stabilizator kierownicy. Samochód posiada też regulowane amortyzatory FOX, w tym obudowy typu piggyback na te z tyłu.