Connect with us

Czego szukasz?

Samochody elektryczne

Polestar 3 już oficjalnie. Zasięg do 610 kilometrów

Polestar oficjalnie zaprezentował swój kolejny model – Polestar 3. Marka wiąże z nim duże nadzieje. Obiecuje bowiem świetne osiągi, luksus i przyzwoity zasięg w jednym.

polestar 3
Fot. Polestar

W końcu w pełnej krasie

Nie da się ukryć. Kolejne informacje o Polestarze 3 wyciekały jedna po drugiej, ale dopiero teraz możemy zobaczyć samochód w pełnej krasie i dostaliśmy pełne informacje o jego technologii. Pod względem designu Polestar 3 jest wyraźnie inspirowany konceptem Precept, co widać zwłaszcza po przodzie. Samochód przyciąga wzrok zarówno subtelną maską, jak i charakterystycznymi reflektorami LED w kształcie młota Thora. Światła współpracują z ponad 1,3 mln pikseli i zaciemniają okoliczny ruch.

Z profilu projektanci postawili na zgrabną sylwetkę, a aerodynamikę dodatkowo poprawiają wgłębione nadkola czy lusterka bez ramek. Nadkola, tradycyjnie wyłożone listwami w stylu typowego SUV-a, mogą pomieścić 21- albo 22-calowe koła. Z tyłu na uwagę zasługuje elegancko nachylony dach, charakterystyczny spojler czy światła na całej długości tyłu.

Szwedzki producent położył duży nacisk na aerodynamikę, dzięki czemu udało się zmniejszyć współczynnik opory aerodynamicznego do 0,29. To bardzo dobry wynik, ale warto pamiętać że w Mercedesie EQS udało się dobić do 0,20. Nowy Polestar bazuje na platformie, która powinna być również podstawą dla nowego Volvo XC90. Już na pierwszy rzut oka widać, że producent postawił na minimalne zwisy i zaoferował rozstaw osi wynoszący 2985 mm. Samochód mierzy 4900 mm długości, 1614 mm długości i 1968 mm szerokości.

polestar 3

Fot. Polestar

Wnętrze robi wrażenie

Nowoczesna kabina zachwyca minimalizmem, cyfrową deską rozdzielczą i charakterystycznym, pionowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego, który ma 14,5 cala. Jest napędzany procesorem Snapdragon i współpracuje z systemem Google. Duży nacisk położono także na materiały odnawialne, w tym tapicerkę z wełny. W standardzie jest również panoramiczny dach. 

Samochody z pierwszego roku modelowego otrzymają w standardzie także pakiety Plus Pack i Pilot Pack. To o tyle istotne, że obejmują bowiem one chociażby 25-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins, miękko zamykające się drzwi, wyświetlacz przezierny czy półautonomiczny system wspomagania prowadzenia Pilot Assist. 

W przyszłym roku samochód ma oferować Pilot Pack z LIDAR-em i sterownikami NVIDIA. Dzięki temu, trzem kamerom i czujnikom ultradźwiękowym samochód powinien pozyskiwać precyzyjne informacje o otoczeniu, co powinno pozwolić na zaoferowanie dość zaawansowanych funkcji autonomicznej jazdy. Następnie samochód ma oferować już pięć modułów radarowych, pięć zewnętrznych kamer i dwanaście zewnętrznych czujników ultradźwiękowych. Jedną z innowacji będzie kabinowy czujnik radarowy, który ma monitorować ruch i zapobiegać np. pozostawieniu zwierząt w kabinie samochodu. 

polestar 3 wnętrze

Fot. Polestar

Jaki zasięg Polestara 3?

W podstawowej konfiguracji Polestar 3 oferuje napęd Long Range Dual Motor dla obu osi, łączną moc 489 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 840 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma zająć pięć sekund, a zasięg WLTP do 610 kilometrów.

Wersja Long Rane Dual Engine z pakietem Performance oferuje natomiast do 517 KM mocy maksymalnej i moment obrotowy na poziomie max. 910 Nm. Przyspieszenie do setki w tej wersji ma wynieść 4,7 sekundy, a zasięg powinien wynieść około 560 kilometrów.

Polestar 3 będzie oferował układ kierowniczy z jednym pedałem, wektorowanie momentu obrotowego na tylnej osi oraz możliwość dezaktywacji silnika elektrycznego na tylnej osi w celu oszczędzania energii elektrycznej. Ponadto samochód wyposażony jest w dwukomorowe aktywne zawieszenie pneumatyczne, które ma zapewnić komfort, optymalną aerodynamikę i mnóstwo pewności siebie. Standardem dla tego modelu są hamulce Brembo. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Volvo XC60 T8 R-Design Polestar Engineered - ofiara mody

Obie wersje wyposażone są w ten sam akumulator o pojemności 111 kWh i pojemności użytkowej 107 kWh. Pojazd elektryczny działa w oparciu o sieć pokładową 400V, która umożliwia szybkie ładowanie z mocą do 250 kW. Ładowanie od 10% do 80% baterii powinno więc trwać zaledwie 30 minut. Ładowanie od 0 do 100% prądem AC o mocy 11 kW zajmie 11 godzin. Samochód oferuje również pompę ciepła w standardzie, ładowanie regeneracyjne oraz, co ciekawe, ładowanie dwukierunkowe.

Pierwsza partia Polestar 3 powstanie w zakładach Volvo w Chengdu w Chinach i ma trafić do klientów w USA, Europie i Chinach na początku 2023 roku, przy czym produkcja w USA ma się rozpocząć około połowy 2024 roku. Cena Polestara 3 na rynku niemieckim zaczyna się od 88 600 euro.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama