Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody

Znamy gamę silnikową nowego Mitsubishi ASX. Debiut we wrześniu

Mitsubishi podzieliło się szczegółowymi informacjami dotyczącymi gamy silnikowej nowego ASX-a. Japoński crossover zadebiutuje we wrześniu i otrzyma zarówno spalinowe jak i hybrydowe napędy, w tym układ PHEV.

Mitsubishi ASX II - teaser
Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ogłosiło właśnie ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model ASX nowej generacji. Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama zaawansowanych układów napędowych odpowiada zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców. Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1.0 litra i mocy 91 KM. Będzie on dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Od benzyny przez hybrydę po hybrydę PHEV

Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1.3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). To dobrze znana m.in. z Renault Captura czy Arkany jednostka rozwijająca 140 KM w przypadku odmiany ze skrzynią manualną. Odmiana z przekładnią DCT rozwija natomiast 158 KM. Niewykluczone zatem, że będą to układy napędowe z nowego Nissana Qashqaia.

ASX nowej generacji będzie pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV). Łączy on wolnossącą jednostkę benzynową o pojemności 1.6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów. Łączna moc układu wyniesie 145 KM. Jest zatem tym samym napędem, który znajdziemy w Renault Captur E-TECH czy najnowszym Nissanie Juke’u Hybrid. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Mitsubishi ASX 2WD 2.0 CVT 150 KM - ciekawa alternatywa

Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: – Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem, oferującym wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane, dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania, jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz układów hybrydowych i hybrydowych typu plug-in.

Zamiast kompaktowego SUV-a tym razem miejski crossover

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV. Nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a. Łączna moc układu wynosi 160 KM – rozwiązanie to pochodzi zatem z Renault Megane E-TECH.

ZOBACZ TAKŻE
Crossover segmentu B – alternatywa dla kompakta | 12 propozycji

Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii. Oznacza to zatem, że samochód w przeciwieństwie do poprzednika nie będzie już kompaktowym SUV-em, lecz miejskim crossoverem. Ruch ten wydaje się rozsądny z punktu widzenia Mitsubishi. Od kilku lat marka ta posiada bowiem w gamie drugiego kompaktowego SUV-a w postaci modelu Eclipse Cross. 

Obecny na rynku od 2010 roku Mitsubishi ASX jest jednym z najstarszych samochodów znajdujących się obecnie w sprzedaży. Jest on owocem współpracy Mitsubishi z PSA (powstał przed fuzją japońskiej marki z Renault i Nissanem). Przez 12 lat rynkowego stażu auto przeszło aż 3 modernizacje (ostatnia w 2019 roku). Nowe Mitsubishi ASX zadebiutuje we wrześniu bieżącego roku, zaś na rynek trafi wiosną 2023 roku.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama