Spora sprzedaż, ale niewielki w tym udział Polski
Dla porównania – średnia grupa klientów, którzy pierwszy raz wybrali Volkswagena dla innych modeli marki, wynosi około 36 procent. W pierwszej połowie 2021 r. duży popyt na ID.3 i drugi model z rodziny ID. sprawił, że Volkswagen w bardzo krótkim czasie stał się liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie.
Sierpień 2021 r. był znakomitym okresem dla ID.3. Model był wtedy najpopularniejszym samochodem elektrycznym na wielu rynkach, m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii i Szwajcarii. W oparciu o dane na temat rejestracji nowych samochodów, ID.3 zajął w sierpniu pierwsze miejsce w Europie Zachodniej wśród samochodów elektrycznych. W Polsce od września 2020 roku aż do dziś na drogach pojawiło się dokładnie 375 egzemplarzy ID.3.
W celu zaspokojenia dużego popytu z linii produkcyjnych w Zwickau i Dreźnie codziennie zjeżdża około 1200 samochodów. Co więcej, zakład w Zwickau pracuje na trzy zmiany na obydwu liniach produkcyjnych. Ponadto, w Anting w Chinach ruszyła produkcja na rynek lokalny – na rynku chińskim auto pojawi się jesienią tego roku.
Ekologia i innowacyjność
Volkswagen przeprowadził niedawno ankietę wśród klientów ID.3 w Niemczech na temat powodów zakupu i sposobu eksploatacji auta. Głównymi kryteriami zakupu lub leasingu ID.3 okazały się przyjazność dla środowiska (60 procent) i innowacyjność technologiczna (51 procent). Kolejnym ważnym kryterium dla klientów było bardzo dobre wsparcie, które zapewnia rozbudowana sieć dealerów i serwisów Volkswagena.
Dla prawie 80 procent niemieckich klientów ID.3 jest najczęściej używanym samochodem w gospodarstwie domowym. Dla większości użytkowników ładowanie samochodów w domu jest już całkowicie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Około 70 procent z nich korzysta wyłącznie z energii elektrycznej, która pochodzi z własnego systemu fotowoltaicznego lub od dostawcy energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Rodzina modeli ID. wnosi istotny wkład w powodzenie strategii „Way To Zero”. Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie będą stanowić samochody elektryczne, czyli znacznie ponad milion aut. W Ameryce Północnej i w Chinach udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen co roku będzie wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy samochód elektryczny.