Unikajcie tych używanych SUV-ów. Raport TÜV nie pozostawia złudzeń
Nasze social media

Samochody

Unikajcie tych używanych SUV-ów. Raport TÜV nie pozostawia złudzeń

Jakich używanych SUV-ów unikać? Niemiecki TÜV sporządził ranking najbardziej awaryjnych modeli z tego segmentu w wieku od 2 do 11 lat. Króluje Dacia, choć nie tylko.

Opublikowano

w dniu

Dacia Duster 2017

Jeśli chodzi o auta używane, SUV-y i crossovery to wciąż stosunkowo nowy segment w serwisach z ogłoszeniami samochodów. Można by pomyśleć, że kilkuletni SUV to zawsze dobry wybór, niezależnie od marki i modelu. Tak jednak nie jest, co udowadniają najnowsze zestawienia TÜV. Niektóre modele szybciej niż później staną się niechcianym obciążeniem dla ich właścicieli.

Rankingi opierają się na danych ze stacji kontroli TÜV, które kontrolują ponad dziesięć milionów pojazdów rocznie i zapisują każdą usterkę z niemiecką starannością. Samochody wymienione poniżej nie są oczywiście największym złem świata, ale przed kupnem takiego używanego modelu zalecamy zachowanie ostrożności i zwrócenie uwagi na typowe awarie.

Najbardziej awaryjne SUV-y dwu- i trzyletnie

1. Dacia Duster (2011-2018)

Najtańszy i tak naprawdę najgorszy SUV w tym zestawieniu. Można na nim zaoszczędzić pieniądze, ale tylko na chwilę. Stosunkowo szybko po zakupie pojawiają się kolejne problemy i wszystko, co zaoszczędziliśmy na zakupie tańszego samochodu, idzie w naprawy. Podczas pierwszych przeglądów technicznych często pojawiają się problemy z amortyzatorami i elementami sterującymi. W raporcie można przeczytać także o problemach z traceniem oleju. 

2. Hyundai Tucson (2015-obecnie)

W przypadku Koreańczyka największym problemem jest zawieszenie, które po trzech latach może być już w bardzo złej formie. Głównie dzięki temu samochód wylądował na drugim miejscu zestawienia. TÜV zauważył także wiele problemów z hamulcem postojowym.

3. Kia Sportage (2016-obecnie)

Koreańczycy od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek przeszli już wiele chorób wieku dziecięcego. Pomimo tych wszystkich akcji serwisowych, samochód nadal nie jest najbardziej niezawodnym przedstawicielem segmentu. W raporcie TÜV uwagę zwraca awaryjność amortyzatorów, która jest trzy razy wyższa od średniej.

Najbardziej awaryjne SUV-y cztero- i pięcioletnie

1. Kia Sportage (2010-2015)

Starsza generacja Kii Sportage oferuje stosunkowo dużo ciekawych rozwiązań za niewielkie pieniądze, ale niestety nie niezawodność. Ich zasadniczym problemem są hamulce i układ kierowniczy. Często występują także problemy z nieprawidłowym działaniem hamulca postojowego.

2. Volkswagen Tiguan (2007-2017)

Niemiecki bestseller wcale nie jest takim udanym samochodem. Główny problem to słabe amortyzatory i sprężyny, które mocno psują całoścową ocenę auta.

3. Nissan Qashqai (2014-obecnie)

Ten model także nie może narzekać na popularność. Dobra sprzedaż nie chroni jednak oczywiście przed awariami. W jego przypadku to głównie słabe tarcze hamulcowe oraz problemy z zawieszeniem. 

Najbardziej awaryjne SUV-y sześcio- i siedmioletnie

1. Dacia Duster (2010-2018)

Zaskoczeni? Duster nie jest najbardziej trwałym samochodem świata, a jego udział w zestawieniach problematycznych samochodów używanych to dzień powszedni. Inżynierowie TÜV w przypadku Dusterów z takim stażem zwrócili uwagę na słabą ochronę przed korozją i utratę oleju silnikowego, co powoduje ogromne problemy z układem kierowniczym. Dodajmy do tego niską odporność na rdzę rury wydechowej i problemy z reflektorami, a pierwsze miejsce dla rumuńskiego SUV-a gwarantowane.

2. Volkswagen Tiguan (2007-2017)

Tiguan po sześciu lub siedmiu latach nie tylko często ma w/w problem z amortyzatorami i sprężynami, ale także z elementami zawieszenia i hamulcami. TÜV przed zakupem zaleca dokładne zbadanie samochodu od dołu, aby zaraz po wydaniu pieniędzy nie musieć jechać do serwisu.

3. Nissan Qashqai (2007-2013)

Wycieki oleju, słabe elementy układu kierowniczego, bardzo szybko zużywające się tarcze hamulcowe i źle działający hamulec postojowy – to główne grzechy kilkutniego Nissana. 

Najbardziej awaryjne SUV-y ośmio- i dziewięcioletnie

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Po raz kolejny Qashqai, który z wiekiem dramatycznie traci na niezawodności. Do wyżej wymienionych wad dodać można problemy z zawieszeniem oraz światłami.

2. Dacia Duster (2010-2018)

W takim wieku zaleca się naprawdę dokładne zbadanie Dustera w okazyjnej cenie. Sprawdzić należy przede wszytskim układ kierowniczy, olej, światła, hamulce i układ wydechowy.

3. Volkswagen Tiguan (2007-2017)

Czytaj wyżej. Co ciekawe, według TÜV liczba Tiguanów bez skazy w tym wieku jest całkiem duża, ale niestety więcej jest samochodów z wieloma wadami, przez które niemiecki SUV znalazł się po raz kolejny w tym zestawieniu.

Najbardziej awaryjne SUV-y dziesięcio- i jedenastoletnie

1. Nissan Qashqai (2007-2013)

Problemy z zawieszeniem, a także hamulcami, amortyzatorami czy wałami napędowymi – z biegiem czasu na pewno nie będzie lepiej z tymi elementami.

2. Hyundai Tucson (2005-2010)

Główne grzechy to problemy z rozrusznikiem i turbosprężarką. Częstymi wadami są także awarie układu hamulcowego, zawieszenia czy układu kierowniczego.

3. Mitsubishi Outlander (2007-2013)

Outlander drugiej generacji ma duże problemy z chłodzeniem. Często konieczna jest także wymiana elementów sterujących, tak samo jak hamulców.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama