Connect with us

Porsche 911 Turbo S kontra Taycan Turbo S. Który będzie szybszy? – VIDEO

Który samochód będzie szybszy w wyścigu na 1/4 mili – Porsche 911 Turbo S czy pierwszy elektryk w historii marki z Zuffenhausen, Porsche Taycan Turbo S? Ten wyścig to niesamowite porównanie osiągów obu samochodów niemieckiego producenta.

Opublikowano

w dniu

porsche 911 turbo s taycan turbo s drag race
Fot. YouTube/carwow

Porównanie przeprowadził słynący z tego rodzaju materiałów kanał “carwow” na YouTube. Przypomnijmy, jakie osiągi mają samochody, które zmierzyły się w tym pojedynku. Zarówno Porsche 911 Turbo S, jak i Porsche Taycan Turbo S, mają się bowiem czym pochwalić.

To pojedynek dwóch dzieł sztuki

Porsche 911 Turbo S to oczywiście najbardziej wydajna wersja ósmej (992) generacji 911. Zresztą nie tylko ósmej, bowiem w zasadzie 911 Turbo S od zawsze kojarzy się z niesamowitymi osiągami oraz mocą. Topowy wariant 911 ósmej generacji pojawił się na rynku w wersjach coupe oraz cabrio. 

Obie wersje nadwoziowe wprawia w ruch nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG. Samochód ma 650 KM (70 KM więcej niż poprzednik!) mocy, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,7s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz natomiast 800 Nm (wzrost o 50 Nm w stosunku do poprzednika). 

ZOBACZ TAKŻE
Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - oddając hołd tradycji

Porsche Taycan Turbo S to natomiast pierwszy elektryczny sportowiec niemieckiej marki. W trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 761 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s i oferuje zasięg do 412 km (zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość pierwszego elektryka Porsche wynosi natomiast 260 km/h. 

W związku z napędem na cztery koła Taycan korzysta oczywiście z dwóch silników elektrycznych – jeden pracuje przy przedniej osi, a drugi przy tylnej. Szczególną cechą tych motorów jest uzwojenie cewek stojana o „spinkowej” strukturze. Technika ta pozwala na użycie w stojanie większej ilości miedzi, zwiększając moc maksymalną oraz moment obrotowy przy zachowaniu tej samej objętości elementu. Dwustopniowa przekładnia przy tylnej osi to innowacja opracowana przez Porsche. Pierwszy bieg umożliwia jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego, a drugi – o długim przełożeniu – zapewnia wysoką efektywność i równie wysokie rezerwy mocy.

Porsche 911 Turbo S na papierze jest lepsze

Do 100 km/h różnica pomiędzy samochodami jest bardzo niewielka. Zwiększa się jednak ona, kiedy przechodzimy do statystyki przyspieszenia od 0 do 200 km/h. Porsche 911 Turbo S potrzebuje na to 8,9 sekundy, a Taycan Turbo S blisko sekundę więcej – 9,8 s. 

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Porsche 911 nie otrzyma wolnossącej jednostki

Na papierze lepiej wygląda spalinowa 911 Turbo S, ale nie bierze się to oczywiście z przypadku. Jedną z najważniejszych różnic obu samochodów jest waga – Taycan jest aż 700 kg cięższy.

Jaki jednak nie byłby rezultat tego wyścigu na 1/4 mili, trzeba jasno przyznać, że oba samochody to absolutne dzieła sztuki. 911 jest absolutną legendą motoryzacji od kilkudziesięciu lat, a Taycan od zeszłego roku pracuje na takie miano. Zobaczcie nagranie z tego niesamowitego pojedynku.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama