Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Hyundai Bayon już oficjalnie. Awangardowy crossover do miejskiej dżungli

Po wielu zapowiedziach i stopniowaniu napięcia Hyundai Bayon wreszcie ujrzał światło dzienne. Najmniejszy z crossoverów koreańskiej marki wyróżnia się śmiałą stylistyką i najnowszymi rozwiązaniami rodem z większych modeli.

Opublikowano

w dniu

Hyundai Bayon
Fot. hyundai

Koreański producent nieustannie rozwija gamę swoich SUV-ów i crossoverów . Po niedawno zaprezentowanym elektrycznym Ioniqu 5 przyszedł czas na mniejszy, tym razem konwencjonalny model. Najnowszy Hyundai Bayon to najmniejszy z crossoverów tej marki oferowanych w Europie. Nazwa Bayon jest inspirowana miastem Bayonne położonym w południowo-zachodniej części Francji. Ponieważ Hyundai Bayon został stworzony głównie z myślą o Europie, zdecydowano się na nadanie nazwy związanej z europejskim miastem. Samochód wyróżnia się śmiałą, awangardową stylizacją i nowoczesnymi rozwiązaniami.

Hyundai Bayon – śmiały design, nowoczesne rozwiązania

Bayon to kolejny model Hyundaia utrzymany w najnowszym języku stylistycznym marki o nazwie Sensuos Sportiness, łączącym emocjonalność z innowacyjnymi rozwiązaniami. Plasuje się on poniżej Kony, jednak jego design jest co najmniej równie śmiały. Oddzielne reflektory w stylu Kony, ostre linie a’la Tucson czy LED-owa sygnatura w kształcie bumerangu z tyłu, sprawiają, iż obok małego Hyundaia nie sposób przejść obojętnie.

Hyundai Bayon

Samochód mierzy 4,18 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1,49 m wysokości. Całkiem spory rozstaw osi liczy 2,58 m. Oznacza to zatem, iż Bayon jest nieco dłuższy od Kony, a zarazem węższy i niższy. Bagażnik nowego crossovera liczy 411 l lub 1205 l po złożeniu tylnego rzędu siedzeń, w czym także przewyższa Konę.

Bazuje na i20, nawiązuje do Kony

Z miejskiego i20 przeniesiono natomiast projekt deski rozdzielczej. Mamy zatem typową dla nowych Hyundaiów czteroramienną kierownicę, wieńczący deskę rozdzielczą 10,25-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Identyczne jak w i20 są także kratki nawiewów czy panel klimatyzacji.

Hyundai Bayon

Technicznie Hyundai Bayon bazuje na nowym i20, co oznacza, że pod maską znajdziemy głównie małe jednostki napędowe. Za bazę posłuży wolnossące 1.2 R4 o mocy 84 KM dostępne wyłącznie z 5-biegowym manualem. Oprócz niej znajdziemy też turbodoładowane 1.0 R3 o mocy 100 oraz 120 KM,o dostępne z 6-biegową przekładnią manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową DCT. Oba warianty litrowej jednostki wyposażono w układ mild hybrid. Raczej nie ma co liczyć na napęd na obie osie ani też na topowy wariant N.

ZOBACZ TAKŻE
Bayon - nowy SUV Hyundaia na rynku już w przyszłym roku

Hyundai Bayon ma stanowić bardziej praktyczną i przystępną alternatywę dla Kony. Przy okazji można rzec, że jest to też bardziej konwencjonalna propozycja. O wyższym pozycjonowaniu Kony świadczy bowiem obecność mocniejszych wersji, w tym planowanej na najbliższy czas ponad 200-konnej Kony N.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama