Connect with us

360 KM w Peugeocie? 508 PSE to najmocniejszy francuski lew w historii

Peugeot zaprezentował właśnie swój najmocniejszy seryjnie produkowany samochód w historii. 508 PSE, bo o nim mowa, ma jednostkę spalinową i dwa silniki elektryczne, które pozwalają uzyskać 360 koni mechanicznych.

Opublikowano

w dniu

peugeot 508 pse
Fot. Peugeot

508 PSE w dwóch wersjach

Peugeot zaoferuje 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) w obu wariantach nadwozia, tj. jako liftback i bardziej praktyczny kombi. 

Debiutująca linia otrzymała nową identyfikację wizualną, której nie sposób przeoczyć. Wykorzystuje ona motyw ukośnie ułożonego potrójnego śladu pazurów w neonowej zieleni, symbolizujący nową tożsamość Peugeot Sport. Motyw ten nawiązuje oczywiście do dziedzictwa marki. Bezpośrednio jest natomiast zainspirowany tylnymi światłami historycznego Peugeota 504 Coupé.

peugeot 508 pse

Fot. Peugeot

Wersja sportowa ma przeprojektowany przedni zderzak, inną osłonę chłodnicy i folie z określonymi elementami dekoracyjnymi po bokach. Nie brakuje też innych końcówek układu wydechowego. Nie sposób nie zauważyć dwudziestocalowych kół wyposażonych w opony Michelin Pilot Sport 4S.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Peugeot 3008 Hybrid4 - imponująca moc trzech serc

Trzy serca i 360 KM

Sercem samochodu jest 1,6-litrowy silnik benzynowy z doładowaniem, który sam ma 147 kW (200 KM) i 300 Nm momentu obrotowego. To jednak nie wystarczyło twórcom i zamienili samochód w hybrydę plug-in wyposażoną w dwa kolejne silniki elektryczne. Przód ma 81 kW (110 KM) i 320 Nm, a tył 83 kW (110 KM) i 166 Nm. Ponieważ tych wartości nie można po prostu dodać,  zaznaczmy że jednostka napędowa całkowicie ma 265 kW (360 KM) i 520 Nm. Francuska marka już w standardzie wyposażyła samochód w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Uzyskana energia magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 11,5 kWh, co zgodnie z metodologią WLTP powinno wystarczyć na przejechanie nawet 42 kilometrów na jednym ładowaniu. W najostrzejszym trybie zelektryfikowana nowość przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, natomiast od 80 do 120 km/h w trzy sekundy. Peugeot ograniczył maksymalną prędkość do 250 km/h. Na samym prądzie samochód pojedzie maksymalnie 140 km/h.

peugeot 508 pse

Fot. Peugeot

Na ładowarce 7,4 kW akumulator naładuje się w godzinę i 45 minut, a na wallboxie – około czterech godzin. Ze standardowego gniazdka domowego potrwa to ok. siedmiu godzin. Dla francuskiego producenta ważne są parametry dot. emisji spalin, które mówią o 46 gramach CO2 na kilometr i zużyciu 2,03 litra/100 km.

ZOBACZ TAKŻE
Lew znów zaryczy. Peugeot potwierdził udział w WEC z prototypem LMH

Trochę zmian w stosunku do standardowego 508

508 PSE może pochwalić się między innymi podwoziem dostrojonym do sportowego charakteru i dostosowanym do napędu hybrydowego typu plug-in. Zwiększony został również rozstaw kół – z przodu o 24 mm, a z tyłu o 12 mm.

Oprócz szybkiej jazdy Peugeot obiecuje również wysoki poziom bezpieczeństwa. Samochód ma całą armię systemów wspomagania i bezpieczeństwa – system noktowizyjny (night vision), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, system utrzymania położenia na pasie ruchu, system automatycznego hamowania awaryjnego i wiele innych.

peugeot 508 pse wnętrze

Fot. Peugeot

508 PSE ma takiej samej wielkości kabinę i bagażnik jak wersje spalinowe dzięki inteligentnemu rozmieszczeniu silników elektrycznych i akumulatora.

Peugeot produkuje ten model w Miluzie we Francji. Samochód pojawi się na rynku europejskim w połowie października tego roku.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama