Pierwsze szkice Peugeota LMH pokazane. Są nawiązania do historii
Choć LMH Peugeota nie ma jeszcze nazwy, to znana jest ogólna koncepcja jego wyglądu. Trzy szkice prototypu, jakie opublikował dziś Peugeot Sport, zdradzają wyraźną inspirację poprzednimi prototypami francuskiej marki. Przód i tył samochodu przywodzą na myśl oba modele 905 z czasów późnej grupy C – 905 i 905 Evo1. Niska, szeroka i przysadzista sylwetka jest z kolei podobna do Peugeota 908 z czasów ELMS i ILMC.
Jednak odwołania do historii to nie wszystko. Linie szkiców prototypu, jak i oczywiście finalny produkt, będą dyktowane wydajnością aerodynamiczną. Peugeot chce wykorzystać przepisy LMH do stworzenia samochodu oddającego w pełni ducha marki, ale jednocześnie nieodstającego technologicznie od najwyższych standardów w projektowaniu prototypów.
Toyota nie będzie jedyną hybrydą w LMH. Peugeot szykuje własny układ MGU-K
Oprócz języka stylistycznego, w transmisji potwierdzono także pierwsze szczegóły napędu prototypu LMH. Podobnie jak debiutująca w przyszłym roku Toyota, Peugeot LMH będzie napędzany hybrydowo. Zgodnie z przepisami klasy, na tylne koła moc dostarczy benzynowy ICE o mocy nieprzekraczającej 500kW. Przednia oś tymczasem będzie pełniła rolę wspomagającą poprzez zastosowanie MGU-K o maksymalnej mocy 200kW.
Tłumaczenie z technicznego na polski jest proste. Po prostu: silnik spalinowy napędza tylną oś, zaś silniki elektryczne – przednią oś. Mamy zatem do czynienia z dołączanym napędem 4WD, niemal tak samo jak w obecnych przepisach LMP1-H. Zmienia się moc silników, a MGU-K na tylnej osi są zabronione. Niezależnie jednak od „czystej” mocy i osiągów, Peugeot LMH – tak jak i inne samochody w klasie – będzie poddawany procesowi BoP już od 2022 roku.
Peugeot LMH 2022. Program wystartuje szybciej, niż planowano
Program Peugeota w World Endurance Championship na wystartować w 2022 roku. Pierwotny plan, przedstawiony pod koniec zeszłego roku, zakładał współpracę Peugeota z Rebellion Racing i celowanie w debiut w 11. sezonie WEC – 2022/23. Możliwością w takim scenariuszu byłby wcześniejszy debiut samochodu w 24 Heures du Mans 2022 i start programu jesienią.
Rebellion ogłosił potem jednak swoje odejście z motorsportu, a wskutek pandemii mistrzostwa świata wrócą od 2021 roku do kalendarza letniego. Oznacza to, że Peugeot LMH mógłby zadebiutować już wiosną 2022. Współpracownikiem francuskiego producenta będzie po raz kolejny TOTAL, którego powiązania z marką sięgają czasów programu 908. W budowę samochodu zaangażuje się obecny konstruktor LMP2 i LMP3 – Ligier Automotive.
Przepisy klasy Le Mans Hypercar (LMH) są dostępne w języku angielskim tutaj.
Pełny zapis prezentacji samochodu, połączonej z prezentacją nowego logo Peugeot Sport i Peugeota 508 Peugeot Sport Engineered jest dostępny niżej.