Nasze social media

Samochody

Baojun RC-5 – chińska alternatywa dla Skody Octavii

Baojun RC-5 to kompaktowa nowość na rynku chińskim, która będzie oferowana jako liftback i kombi. Będzie tam rywalizować między innymi ze Skodą Octavią.

Opublikowano

w dniu

Baojun RC-5
Fot. Baojun

Baojun – co to w ogóle za marka?

Baojun to marka opracowana specjalnie na rynek chiński, wspierana przez amerykański koncern General Motors i jego partnerów z Chin –  SAIC i Wuling. Został stworzony w 2010 roku jako tańsza alternatywa dla Chevroleta i Buicka, które również działają w Państwie Środka. Najnowszym wytworem tego producenta jest Baojun RC-5.

Baojun RC-5 rywalem dla Skody

To samochód, który będzie chciał konkurować ze Skodą Octavią. RC-5 pojawi się w dwóch wersjach – liftback oraz kombi. Pojazd ma wygrać walkę z Octavią m.in. dzięki oryginalnemu wyglądowi. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca szeroka maska i wysoko zamontowane dolne reflektory. Sam kształt samochodu wygląda całkiem premium, co zresztą jest związane z faktem, że modeli z serii R to najwyższa półka w ofercie Baojuna. 

Kombi będzie nosił oznaczenie RC-5W i będzie miał długość 4685 mm. Tym samym będzie dłuższy od liftbacka o 35 mm. Jednocześnie dzięki relingom dachowym jest o 27 mm wyższy, a konkretna wysokość wynosi 1485 mm. Rozstaw osi wynosi 2700 mm, a szerokość 1806 mm. Wartości te są identyczne dla obu wersji. Chińska nowość jest więc praktycznie tak samo długa, jak nowa Skoda Octavia Combi (4689 mm).

ZOBACZ TAKŻE
Chińczycy będą mieć swojego Cullinana. To elektryczny Hongqi E115

Wnętrze zaprojektowano zgodnie z aktualnymi trendami, co oznacza nie tylko duży ekran systemu multimedialnego, ale także cyfrową tablicę wskaźników. Nawiasem mówiąc, kierownica jest dwuramienna, podobna do nowej Octavii. Ogólnie deska rozdzielcza wygląda schludnie i nowocześnie, a centralny tunel umieszczony został bardzo wysoko.

Baojun RC-5

Dwa silniki do wyboru

Jeśli chodzi o zakres silników, w przypadku kombi Baojun RC-5W, zgodnie ze wstępnymi informacjami, planuje się tylko wolnossący 1,5-litrowy silnik dostrojony do 108 kW (147 KM), w połączeniu z manualną skrzynią biegów albo CVT. Liftback będzie można skonfigurować także ze słabszym silnikiem o mocy 73 kW (99 KM). We wszystkich przypadkach samochód będzie miał napęd na przód. 

Baojun RC-5 trafi do sprzedaży na rynku chińskim w drugiej połowie 2020 r. Jako pierwszy pojawi się liftback, a niedługo później kombi.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama
Reklama