Do tej pory nowy Land Rover Defender występował wyłącznie z 2-litrową jednostką R4 oraz 3-litrową V6-tką. 2-litrówka służy za bazę do układu hybrydowego plug-in o łącznej mocy 400 KM, zaś większy silnik występuje w odmianie benzynowej o mocy 400 KM z układem mild hybrid. Jest też 3-litrowy turbodiesel V6 o mocach 249 i 300 KM. Żeby jednak tradycji stało się zadość, Brytyjczycy wyposażyli swoją terenówkę w dużą jednostkę V8. W tej odmianie nowy Land Rover Defender to nie tylko najszybszy, ale również najbogatszy wariant w gamie tego modelu.
Nowy Land Rover Defender V8 – wersja dla koneserów
Pod maską brytyjskiej terenówki znalazła się dobrze znana 5-litrowa V8-ka z doładowaniem. Rozwija ona aż 525 KM i 625 Nm i możemy ją kojarzyć m.in. z flagowego Range Rovera SV Autobiography. Moc trafia na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej przekładni ZF. Nowy Land Rover Defender V8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy i rozpędza się do 240 km/h. Oczywiście konstruktorzy nie zapomnieli o zachowaniu ponadprzeciętnych zdolności terenowych Defendera.
Aby kontrolować dodatkową moc, Land Rover zastosował stabilizatory o większej średnicy. Elektronicznie sterowany aktywny tylny mechanizm różnicowy wyposażono w kontroler odchylenia, aby poprawić pokonywanie zakrętów. Pojawiło się też nowe ustawienie dynamicznej jazdy dla systemu Terrain Response, które wyostrza reakcję przepustnicy i usztywnia zawieszenie.
Nie tylko szybki, ale też elegancki
Nowy Land Rover Defender V8 otrzymał też kilka wizualnych wyróżników. Wśród nich są aż 22-calowe felgi, przednie zaciski hamulcowe Xenon Blue, cztery końcówki układu wydechowego oraz trzy nowe kolory do wyboru: szary karpacki, biały Yulong oraz czarny Santorini. W kabinie zastosowano skórzaną tapicerkę Ebony Windsor Leather z akcentami Miko Suedecloth i Robustec. Kierownicę wykończono natomiast Alcantarą.
Garść aktualizacji wyposażenia
Przy okazji Land Rover wprowadził kilka poprawek do Defendera na rok modelowy 2022. Na liście opcji znalazł się większy, 11,4-calowy ekran systemu multimedialnego Pivi Pro (standardowy ma 10 cali) a bezprzewodowa ładowarka jest teraz standardem. Wprowadzono też nowe pakiety stylizacji nadwozia, m.in. w większą ilość chromowanych akcentów (pakiet Bright) lub więcej czarnych wykończeń (pakiet Black).
Wersję V8 otrzymały zarówno krótszy Defender 90 jak i większy 110. Firma nie podała jeszcze cen nowego wariantu, jednak amerykańskie media spekulują o 85 000 dolarów za Defendera 90 oraz 95 tys. $ za wariant 110.