Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Biznes

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce. Ford i Kia niespodziewanymi liderami

W sierpniu dwie marki pochwaliły się, że są liderami segmentu samochodów elektrycznych w Polsce i… obie mają racje. Kia sprzedaje bowiem najwięcej samochodów elektrycznych, ale wśród modeli zdecydowanym liderem jest Ford Mustang Mach-E.

mustang mach-e gt
Fot. Ford

Kia przed Teslą

Kia w swoim komunikacie prasowym podkreśla swoją wyższość nad Teslą. Koreańska marka w okresie od stycznia do lipca 2022 r. sprzedała w Polsce bowiem 576 samochodów elektrycznych, o 73 więcej niż amerykański producent. To o tyle ważne, że jeszcze w zeszłym roku kolejność była dokładnie odwrotna, więc zupełnie nie dziwimy się tym przechwałkom. Wynik ten daje ponad 10 procent (dokładnie 10,3%) udziału w segmencie samochodów elektrycznych.

Koreańczycy sprzedają w Polsce trzy modele elektryczne, które wspólnie zapracowały na sukces marki. To oczywiście gorąca nowość w postaci EV6, ale także e-Niro oraz e-Soul. Pierwszy model przez pierwsze siedem miesięcy 2022 roku sprzedał się w 283 egzemplarzach, drugi w 184, a trzeci w 109. Trzeba przyznać, że oferta Kii wygląda pod tym względem całkiem mocno. Obok świetnie przyjętej Kii EV6 (m.in. tytuł Car of the Year 2022) znajduje się bowiem e-Niro, które niedawno przeszło bardzo korzystny lifting. e-Soul traktujemy jako nieco tańsze uzupełnienie oferty skierowane do osób i firm zainteresowanych głównie kosztami eksploatacji i praktycznością.

ZOBACZ TAKŻE
Kia EV9 na ostatnich testach przed debiutem. Premiera już całkiem niedługo

Ford podał sporo ciekawych danych

Ford w zakresie ogólnej sprzedaży samochodów elektrycznych zajmuje trzecie miejsce – po wspomnianych Kii i Tesli. Na sukces amerykańskiego producenta pracuje jednak tylko jeden model – Mustang Mach-E. Przy okazji premiery wzbudzał wiele emocji poprzez używanie nazwy legendarnego samochodu sportowego, ale jak widać wyszło mu to na dobre. W okresie od stycznia do lipca 2022 r. sprzedano bowiem 438 egzemplarzy tego modelu. 

Ford przy okazji podał kilka ciekawych danych dot. sprzedanych egzemplarzy. Większość z nich (blisko 60%) stanowią droższe wersje z napędem na cztery koła. Podobna ilość klientów wybrała wersje z większą baterią 98 kWh. Wersja GT o mocy 487 KM stanowi około 5% całkowitej sprzedaży. Najpopularniejszym kolorem jest czarny Absolute Black, który w podanym okresie stanowił jedną czwartą sprzedaży. Świetnie sprzedaje się jednak także znany z broszur reklamowych czerwony Lucid Red (ponad 20%). 

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama