Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

V6 w nowym Explorerze. Ford nie poszczędził mu mocy

Ford Explorer to jeden z najpopularniejszych modeli na rynku amerykańskim. Pojawienie się tego modelu w Europie po kilku latach przerwy było spełnieniem marzeń wielu fanów marki na Starym Kontynencie. Pod maską pojawiła się nie tylko mocna, ale również bardzo nowoczesna i oszczędna jednostka 3.0 V6 EcoBoost z układem hybrydowym PHEV (Plug-in).

ford explorer v6 w nowym explorerze
Fot. Ford

Amerykańska legenda na europejskich drogach

Pierwszy Ford Explorer pojawił się na rynku USA w 1990 roku. Obecna generacja trafiła – po kilku latach przerwy – do Europy, w tym do Polski, wiosną zeszłego roku. Auto jest luksusowe, przestronne i dysponuje najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu Plug-in. Pod maską pracuje podwójnie doładowany benzynowy silnik V6 o wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc systemu to 457 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Co należy wiedzieć o V6 w nowym Explorerze?

Olbrzymia moc, świetne osiągi i niskie spalanie

Zaawansowany układ hybrydowy typu Plug-in (PHEV) świetnie łączy elastyczność i moc jednostki spalinowej z dynamiką i płynnością oddawania mocy silnika elektrycznego. Cały układ gwarantuje bardzo dobrą dynamikę. I to bez względu, czy kierowca pokonuje górskie serpentyny, brodzi przez rzekę czy podróżuje ze stałą prędkością autostradą.

ZOBACZ TAKŻE
Ford Rotunda - niesamowita historia i przykry koniec legendarnego obiektu

Zaawansowany napęd Plug-in Hybrid (PHEV) łączy silnik elektryczny o mocy 100 KM z 3,0-litrowym silnikiem benzynowym V6 EcoBoost z turbodoładowaniem o mocy 357 KM. Takie połączenie zapewnia łączną hybrydową moc 457 KM, olbrzymi moment obrotowy 826 Nm oraz świetne osiągi. Kierowca może skorzystać z trybów: EV Auto , EV Później, EV Ładowanie, EV Teraz.

Przy pełnym naładowaniu akumulatora, Ford Explorer jest w stanie przejechać do 42 km w trybie elektrycznym. W aucie panuje zupełna cisza, a samochód nie emituje żadnych spalin. Aby zmaksymalizować wydajność, system korzysta również z hamowania regeneracyjnego. Dzięki niemu doładowuje akumulator trakcyjny i może zwiększyć zasięg jazdy bezemisyjnej (EV). Podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością (autostrada, trasa szybkiego ruchu) można włączyć tryb ładowania akumulatora za pomocą silnika spalinowego. To świetne rozwiązanie, podnoszące poziom naładowania akumulatora i zwiększające zasięg jazdy w trybie elektrycznym po zjechaniu z trasy do miasta.

V6 w nowym Explorerze. Dynamika połączona z niskim spalaniem i niską emisją

Ten ponad pięciometrowy luksusowy SUV zużywa zaledwie 3,1 l na pierwszych przejechanych 100 kilometrach (z naładowanym akumulatorem systemu PHEV, cykl WLTP). Po zużyciu energii z akumulatora średnie spalanie wzrasta do 10,4 l/100km (cykl WLTP). To nadal bardzo dobry rezultat biorąc pod uwagę wielkość auta oraz moc maksymalną systemu. Średnia emisja CO2 przy naładowanym akumulatorze trakcyjnym to 71 g/km. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h. 

Ceny i wersje na rynku polskim

Nowy Ford Explorer jest dostępny na polskim rynku już od 372 700 złotych. Do wyboru są dwie luksusowo wyposażone wersje – ST-Line oraz Platinum. Oba warianty różnią się przede wszystkim charakterem. Wersja ST-Line to propozycja dla tych, którzy preferują sportowy, dynamiczny styl. W wyposażeniu standardowym znajdują się między innymi 20-calowe felgi częściowo lakierowane w ciemnym kolorze. To także reflektory i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED z funkcją samopoziomowania, panoramiczny i elektrycznie sterowany szklany dach, przyciemniane szyby, czarne elementy stylizacji nadwozia czy też podwójne końcówki układu wydechowego.

ZOBACZ TAKŻE
Ford Ranger Stormtrak i Wolftrak - nowe wersje kultowego pick-upa

Wersja Platinum z kolei kusi elegancją i szykiem. Tutaj również zastosowano 20-calowe aluminiowe obręcze, ale o stonowanej stylistyce, wykończone grafitowym lakierem. Ponadto wiele elementów wykończenia wnętrza wykonano w kolorze satynowego aluminium. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka między innymi skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami.

W każdej wersji standardowym wyposażeniem jest trzystrefowa klimatyzacja z dodatkowym panelem sterowania w tylnej części kabiny, system nawigacji satelitarnej MP3 z SYNC3, DAB+ i audio marki B&O, 12.3-calowy wyświetlacz cyfrowy na tablicy zegarów, FordPass Connect z modemem GSM, system kamer 360 stopni z układem oczyszczania, elektrycznie regulowane, wielokonturowe, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana tylna kanapa, elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń czy też pełen pakiet systemów wsparcia wraz z adaptacyjnym tempomatem.

Oceń nasz artykuł!
Reklama