Czego szukasz?

Samochody elektryczne

Skoda pokazała dwa kolejne elektryki. 300 KM w Enyaqu RS iV

Skoda właśnie potroiła swoją gamę elektrycznych SUV-ów, jednocześnie pozostając przy jednej nazwie. Do standardowego Enyaqa iV dołączyły bowiem wersje Coupe iV i Coupe RS iV.

skoda enyaq coupe rs

Zmiany zewnętrzne są oczywiste

Mniej miejsca za (najprawdopodobniej) więcej pieniędzy? Powiecie, że to bez sensu, ale ludzie pokochali SUV-y coupe. Skoda doskonale o tym wie i dlatego właśnie zaprezentowała światu swój nowy model. Nie pod nową nazwą, a jako drugą wersję nadwozia dobrze znanego już Enyaqa iV. Przy okazji czeska marka zaprezentowała także topową wersję RS ze specjalnym lakierem Mamba Green. 

Enyaq Coupe iV ma 4653 mm długości, 1879 mm szerokości i 1622 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2770 mm. Oczywistą zmianą jest bardziej pochylony dach, który tworzy bardziej aerodynamiczne proporcje. Współczynnik oporu powietrza cx wynosi 0,234, a więc mniej niż u bardziej „kanciastego” rodzeństwa. Enyaq Coupe iV w każdej wersji wyposażony jest w szklany dach bez rolety. Podobno wystarczy wyrafinowany system ze specjalną warstwą na szkle. 

ZOBACZ TAKŻE
BMW iX M60 oferuje ponad 600 KM i osiągi na poziomie Lamborghini

Przejdźmy teraz do wersji RS iV, która znacząca różni się od wersji wyposażenia Sportline z „klasycznego” Enyaqa iV. O ile tam mamy do czynienia z 19-calowymi kołami, to wersja RS iV zawsze ma 20- albo 21-calowe. Znakiem rozpoznawczym wariantu sportowego są jednak przede wszystkim detale w błyszczącym, czarnym kolorze. Nie zabrakło także podświetlanego grilla w standardzie czy wielu oznaczeń, z jaką wersją mamy do czynienia – zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Bagażnik pomieści 570 litrów, a więc tylko 15 litrów mniej niż standardowa wersja. 

skoda enyaq coupe

Fot. Skoda

Co nieco przydatnych aktualizacji we wnętrzu

Wnętrze w nowych wersjach Enyaqa iV nie uległo znaczącym zmianom. Nadal składa się z 5,3-calowego ekranu wskaźników oraz 13-calowego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Opcją pozostaje wyświetlacz head-up, który korzysta z rozszerzonej rzeczywistości. 

RS iV proponuje za to dwa rodzaje wyposażenia kabiny. W obu mamy do czynienia z ozdobnymi paskami z karbonowymi detalami, nakładkami na pedały ze stali nierdzewnej i sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami. Wersja RS Lounge ma czarne fotele obite mikrofibrą, która jest przeszyta kontrastowymi szwami w kolorze limonki. Wersja RS Suite otrzymała za to fotele pokryte czarną, perforowaną skórą z szarymi szwami. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Skoda Enyaq iV 80 srogą zimą. Pozytywne zaskoczenie

Od samego początku Enyaq Coupe iV będzie wyposażony w najnowszą wersję oprogramowania ME 3, które w ramach aktualizacji trafi do standardowego Enyaqa iV. Oferuje ono przede wszystkim lepsze zarządzanie akumulatorem wysokonapięciowym i tzw. tryb konserwacji akumulatora. Nowe oprogramowanie zaczyna regulować temperaturę baterii w niższych temperaturach wcześniej, stale ją monitorując i dostosowując. Dzięki temu baterie szybciej osiągają idealne okno temperaturowe, co zapewnia najlepszą możliwą wydajność. 

skoda enyaq coupe rs wnętrze

Fot. Skoda

Co jeszcze?

Jest także kilka nowości w zakresie funkcjonalności. Niektóre opcje znajdą się w innych miejscach menu, co ma ułatwić korzystanie z nich. Zupełną nowością jest natomiast asystent parkowania wyposażony w funkcję zapamiętywania. Kierowca najpierw samodzielnie wykonuje pierwsze parkowania, a system je zapisuje i jest gotów do odtworzenia w przyszłości. 

Niektórych najbardziej ucieszy jednak możliwość ładowania samochodu wyższą mocą. Skoda nie podaje maksymalnych wartości (do tej pory było to 125 kW), ale mówi o naładowaniu od 10 do 80% pojemności w 29 minut, a więc 9 minut szybciej niż poprzednio. Na liście opcji jest także dodatkowa pompa ciepła odpowiedzialna za klimatyzację i oszczędzanie, co ma prowadzić do oszczędzania baterii. 

Najmocniejsza seryjna Skoda w historii

Coupe dostępna będzie w takich samych wersjach jak konwencjonalny Enyaq iV. To opcja z mniejszą pojemnością akumulatorów – 58 kWh oraz większą – 77 kWh. Samochód będzie można kupić w słabszej wersji 60 o mocy maksymalnej 180 KM i mocniejszej 80 o mocy 204 KM. Wersją specjalną pozostaje 80x z napędem na wszystkie koła i dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 265 KM. 

Wisienką na torcie jest oczywiście wersja RS iV. Tu także znajdą się dwa silniki elektryczne i napęd na cztery koła, ale moc maksymalna wyniesie 300 KM. Dzięki temu samochód jest najmocniejszą seryjnie produkowaną Skodą w historii marki. Enyaq Coupe RS iV ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. 

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama