Cena od 124 000 zł
Już w podstawowej wersji Business Edition nowego Grandlanda użytkownicy mogą cieszyć się bogatym wyposażeniem. To m.in. w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel, integrujący wyświetlacze kierowcy oraz ekran systemu multimedialnego z radiem cyfrowym, Bluetooth i projekcją telefonu. Na komfort kierowcy i pasażerów doskonale wpłyną oferowane w standardzie podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica oraz podgrzewana szyba przednia. To także przyciemniane szyby czy możliwość podpięcia sprzętu elektronicznego do gniazda 230V w drugim rzędzie.
Ponadto już podstawowa wersja wyposażenia Business Edition (w cenie od 124 000 zł) zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Oferuje bowiem w standardzie takie funkcje, jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystenta utrzymania w pasie ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Bezpieczeństwo użytkowania podnoszą również przednie i tylne czujniki parkowania, asystent parkowania automatycznego, kamera cofania oraz system monitorowania martwego pola.
Wersje dla każdego
Zadbano też o odpowiednie osiągi. Podstawowa wersja Business Edition jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moc maksymalna tej wersji wynosi 96 kW/130 KM. Klienci chcący poruszać się bezemisyjnie z napędem elektrycznym mają do wyboru dwie mocne hybrydy plug‑in. Nowy Grandland Hybrid w wersji GS Line oferowany jest w cenie już od 185 700 zł.
Grandland Hybrid z turbodoładowanym, 1,6-litrowym benzyniakiem oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie dysponuje łączną mocą systemu 165 kW/224 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 360 Nm. Zespół napędowy Grandlanda Hybrid składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra, rozwijającego moc 133 kW/180 KM, silnika elektrycznego o mocy 81,2 kW/110 KM oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy.
Klienci zainteresowani napędem na wszystkie koła znajdą w nowym Oplu Grandlandzie to, czego szukają. Grandland Hybrid4 w odmianie 4×4 z dodatkowym silnikiem elektrycznym na tylnej osi (83 kW/113 KM) dysponuje łączną mocą systemu 221 kW/300 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 520 Nm. Przedni silnik elektryczny przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem sterowanej elektrycznie ośmiobiegowej przekładni automatycznej. Drugi silnik, wraz z mechanizmem różnicowym, jest natomiast zintegrowany z tylną osią. Tylny silnik elektryczny zapewnia Grandlandowi Hybrid4 stały napęd na wszystkie koła, gwarantujący optymalną przyczepność. Ponadto wysoki moment obrotowy silników elektrycznych jest dostępny od pierwszego muśnięcia pedału przyspieszenia i zapewnia optymalną przyczepność na luźnej nawierzchni. Nowy model oferuje osiągi na poziomie porównywalnym z samochodami sportowymi: przyspieszenie 0–100 km/h w 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 235 km/h.
Kompletna gama zespołów napędowych
Kierowca może swobodnie wybierać tryb jazdy w zależności od swoich wymagań i preferencji. Silniki spalinowe uzupełniające ofertę zespołów napędowych w nowym Oplu Grandlandzie również charakteryzują się wysoką wydajnością i niskim spalaniem. Czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Taką samą moc (96 kW/130 KM) oraz 230 Nm momentu obrotowego od 1750 obr./min oferuje wykonany w całości z aluminium silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik jest oczywiście dostępny z sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.