Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

Mercedes-AMG GT Black Series od Wheelsandmore – więcej niż tylko koła

Topowy Mercedes-AMG Black Series doczekał się pierwszego pakietu tuningowego. Autorem modyfikacji jest niemiecki tuner Wheelsandmore, a zmiany – wbrew nazwie -nie ograniczają się tylko do nowych kół.

Opublikowano

w dniu

Mercedes-AMG GT Black Series
Fot. wheelsandmore.de

Mercedes-AMG GT Black Series zadebiutował w lipcu ubiegłego roku i stanowi topowy wariant niemieckiego supersamochodu. Otrzymał on dobrze znaną 4-litrową jednostkę V8 biturbo z suchą miską olejową. Silnik poddano jednak pewnym modyfikacjom, wskutek czego generuje on aż 730 KM i 800 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h  3,2 s i rozpędza się do 325 km/h. Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada specjalnie wzmocniona 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa. W listopadzie ustanowił on rekord przejazdu toru Nurburgring, przejeżdżając go w czasie 6,43,61 sekundy.

Merceses-AMG GT Black Series Wheelsandmore – koła i jeszcze więcej mocy

Teraz Mercedes-AMG GT Black Series doczekał się pierwszego pakietu modyfikacji. Ich autorem jest niemiecki tuner Wheelsandmore. Wbrew jego nazwie obejmują one nie tylko koła. Niemniej element ten stanowi ważny element poprawek. Pakiet nazwano systemem adapterów centralnej blokady Underdock, dodatkowo zwiększając atrakcyjność niemieckiego coupe za pomocą zestawu kutych felg z centralnym zamkiem.

ZOBACZ TAKŻE
GLE 63 Wheelsandmore. SUV Mercedesa mocniejszy od Porsche 918

System adaptera centralnego zamka Underdock otrzymał umieszczoną centralnie nakrętkę blokującą ze stopu aluminium i magnezu, umożliwiającą przekładanie kół między samochodami bez konieczności wymiany całej piasty. Wheelsandmore zastosował kute 20-calowe felgi o podwójnym, pięcioramiennym wzorze. Ponadto są one dostępne w różnych kolorach. Firma oferuje też inne wzory felg. Niezależnie od wybranego wzoru, waga felg waha się od zaledwie 9 do 12 kg.

Mercedes-AMG GT Black Series

Ulepszenia niemieckiego tunera nie kończą się jednak tylko na felgach. Poprawie uległy bowiem parametry jednostki napędowej. Dzięki modyfikacjom sterownika silnika moc podwójnie doładowanej V8-ki wzrosła do okrągłych 800 KM a maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 870 Nm (więcej o 70 KM i 70 Nm). Do 336 km/h zwiększyła się też prędkość maksymalna Mercedesa-AMG Black Series (szybciej o 11 km/h). Skróceniu uległo zapewne też przyspieszenie od 0 do 100 km/h, jednak nie podano o ile.

ZOBACZ TAKŻE
Mercedes-AMG GT Black Series nowym rekordzistą Nurburgringu

Kosztowne modyfikacje

Wzmocniono także układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami i specjalnymi klockami. Uważa się, że ulepszenie zapewnia o 50% lepszy współczynnik tarcia niż standardowe hamulce. Tuner opracował też nowy sportowy układ wydechowy, jednak póki co informacji o nim jest niewiele.

Niemiecki tuner żąda za swoje modyfikacje 19 700 euro, czyli ponad 90 tys. zł. Może się to wydawać sporą kwotą, jednak dla tle samego samochodu nie jest to duża kwota – sam Mercedes-AMG Black Series kosztuje bowiem przeszło 1,7 mln złotych.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama