Sprzedaż Mach-E nakręciła rekord samochodów zelektryfikowanych Forda w USA
Mustang Mach-E wzbudza emocje już od premiery. Samochód został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, co szybko potwierdziły wyniki. Jego sprzedaż na poziomie 3 739 egzemplarzy oznacza, że w lutym 2021 r. odpowiadał on za ponad 40% sprzedaży samochodów zelektryfikowanych marki.
Ford w komunikacie zaznaczył, że blisko 70% zamówień pochodziło od nowych klientów pozyskanych z konkurencyjnych marek. Ponad 20% sprzedaży miało miejsce w Kalifornii, która jest jednym z największych rynków elektrycznych samochodów na całym świecie. O czym to świadczy? Ford zaczął ewidentnie zabierać udziały w rynku Tesli, co potwierdzają także analitycy rynku motoryzacyjnego zza oceanem.
Dobrze radzi sobie także nowy F-150 w wersji hybrydowej. Jego sprzedaż wzrosła bowiem w lutym 2021 r. o 40% w porównaniu do stycznia br. Razem ze spalinowym F-150 zwiększył on udział serii F w rynku sprzedaży detalicznej pełnowymiarowych pick-upów o (szacunkowo) 5 punktów procentowych. Co więcej, sprzedaż detaliczna tych modeli wzrosła w lutym 2021 r. o 7,9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.
Ogółem sprzedaż samochodów zelektryfikowanych Forda w lutym 2021 r. w USA wyniosła rekordowe 9 267 egzemplarzy, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku aż o 56,1%. Nie trzeba być matematykiem, aby zauważyć, że za lwią część tego wzrosu odpowiadała sprzedaż Mach-E.
Rosnąca popularność SUV-ów Forda
Kolejny świetny miesiąc w USA zanotował Ford Ranger, którego sprzedaż detaliczna osiągnęła najlepszy wynik od 2004 roku. W lutym 2021 r. wzrosła ona o 7,6% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, a jeśli wziąć pod uwagę dwa pierwsze miesiące roku, sprzedaż detaliczna w 2021 r. względem 2020 roku wzrosła o 6,3%.
Ford podkreśla także świetną sprzedaż SUV-ów Forda. Osiągnęły one najwyższy poziom sprzedaży detalicznej od 20 lat – głównie dzięki Bronco Sport i Mustangowi Mach-E. Rosnąca sprzedaż SUV-ów Forda w USA potwierdza ogólnoświatowy trend, jeśli chodzi o ten segment. Bronco Sport w lutym sprzedał się aż w 5 526 egzemplarzach.
Podobnie jak w styczniu, w luty br. wzrósł udział Forda w rynku sprzedaży detalicznej. Szacunkowy udział marki wyniósł bowiem 12%, podczas gdy w analogicznym okresie zeszłego roku było to 11,7%.