Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Biznes

Android już niedługo w samochodach Forda. To efekt współpracy z Google

Łączność jest coraz ważniejszym tematem w branży motoryzacyjnej. A ponieważ producenci samochodów mają mniejsze doświadczenie w tej dziedzinie niż giganci technologiczni, zaczynają z nimi pracować. Teraz strategiczne partnerstwo z Google ogłosił Ford.

ford z google współpraca
Fot. Ford

Ford z Google od 2023 r. przez co najmniej sześć lat

Według producenta samochodów, celem nawiązanej współpracy jest przyspieszenie procesu transformacji Forda oraz innowacji w dziedzinie tzw. “connected vehicles”. Ford z Google będzie współpracował na wielu płaszczyznach, ale dla klientów oznacza to w szczególności instalację Androida ze zintegrowanymi aplikacjami i usługami Google w samochodach Forda i Lincolna.

Sterowanie głosowe Asystent Google, nawigacja w Mapach Google czy też Google Play będą dostępne dla łatwiejszego dostępu do innych aplikacji zoptymalizowanych dla pojazdów. Mowa tu chociażby o podcastach czy audiobookach. Po raz pierwszy Android pojawi się w nowych samochodach Forda i Lincolna w różnych kategoriach cenowych od 2023 roku. Pierwsza umowa między gigantami będzie obowiązywać sześć lat. 

ZOBACZ TAKŻE
System zablokuje telefon kierowcy. Rewolucja od Google coraz bliżej

Współpraca ma być całkiem szeroka

Jednocześnie Google staje się w tym roku głównym dostawcą rozwiązań chmurowych. Pomoże to firmie Ford w wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji motoryzacji.

Dzięki tej współpracy Ford chce polepszyć obsługę klienta dzięki różnorodnym technologiom i spersonalizowanym usługom. Dzięki temu otrzymują odpowiedź w czasie rzeczywistym na zgłoszenie serwisowe lub powiadomienia o aktualnych ofertach biznesowych. Z kolei sztuczna inteligencja posłuży do szkolenia pracowników, a dodatkowo przyśpieszy unowocześnianie rozwoju produktów.

„W miarę jak Ford kontynuuje najbardziej znaczącą transformację w swojej historii dzięki elektryfikacji, łączności i pojazdom autonomicznym, Google i Ford łączą siły, tworząc innowacyjną potęgę, która jest w stanie dostarczyć najlepsze doświadczenie naszym klientom. A jednocześnie zmodernizować działalność firmy” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny koncernu Ford.

„Od pierwszej ruchomej linii montażowej po najnowszą technologię wspomagania kierowcy, Ford wyznaczał tempo innowacji w przemyśle motoryzacyjnym przez ponad 120 lat” – stwierdził natomiast Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet. „Jesteśmy dumni, że możemy jako partner wdrożyć najlepsze technologie od Google: sztuczną inteligencję, analizę danych, chmurę i platformy obliczeniowe, aby pomóc Fordowi w transformacji biznesu i budowie takich technologii w motoryzacji, które zapewnią ludziom na drodze łączność i bezpieczeństwo” – dodał.

ZOBACZ TAKŻE
Ford F-150 Tremor - jeszcze nie Raptor, ale teren mu niestraszny

To nie pierwsza marka samochodów współpracująca z Google

Nawiasem mówiąc, to nie pierwsza taka współpraca dla Google. Gigant technologiczny od dawna współpracuje przy nowej generacji systemów multimedialnych dla Volvo, General Motors, Peugeota, Citroëna, Opla i Renault. Usługi Google również zostaną zintegrowane z samochodami tych marek. W przypadku Volvo z takiego systemu korzystają już dziś samochody Polestar czy elektryczny SUV XC40 Recharge.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama