Ford z Google od 2023 r. przez co najmniej sześć lat
Według producenta samochodów, celem nawiązanej współpracy jest przyspieszenie procesu transformacji Forda oraz innowacji w dziedzinie tzw. “connected vehicles”. Ford z Google będzie współpracował na wielu płaszczyznach, ale dla klientów oznacza to w szczególności instalację Androida ze zintegrowanymi aplikacjami i usługami Google w samochodach Forda i Lincolna.
Sterowanie głosowe Asystent Google, nawigacja w Mapach Google czy też Google Play będą dostępne dla łatwiejszego dostępu do innych aplikacji zoptymalizowanych dla pojazdów. Mowa tu chociażby o podcastach czy audiobookach. Po raz pierwszy Android pojawi się w nowych samochodach Forda i Lincolna w różnych kategoriach cenowych od 2023 roku. Pierwsza umowa między gigantami będzie obowiązywać sześć lat.
Współpraca ma być całkiem szeroka
Jednocześnie Google staje się w tym roku głównym dostawcą rozwiązań chmurowych. Pomoże to firmie Ford w wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i analizy danych w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji motoryzacji.
Dzięki tej współpracy Ford chce polepszyć obsługę klienta dzięki różnorodnym technologiom i spersonalizowanym usługom. Dzięki temu otrzymują odpowiedź w czasie rzeczywistym na zgłoszenie serwisowe lub powiadomienia o aktualnych ofertach biznesowych. Z kolei sztuczna inteligencja posłuży do szkolenia pracowników, a dodatkowo przyśpieszy unowocześnianie rozwoju produktów.
„W miarę jak Ford kontynuuje najbardziej znaczącą transformację w swojej historii dzięki elektryfikacji, łączności i pojazdom autonomicznym, Google i Ford łączą siły, tworząc innowacyjną potęgę, która jest w stanie dostarczyć najlepsze doświadczenie naszym klientom. A jednocześnie zmodernizować działalność firmy” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny koncernu Ford.
„Od pierwszej ruchomej linii montażowej po najnowszą technologię wspomagania kierowcy, Ford wyznaczał tempo innowacji w przemyśle motoryzacyjnym przez ponad 120 lat” – stwierdził natomiast Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet. „Jesteśmy dumni, że możemy jako partner wdrożyć najlepsze technologie od Google: sztuczną inteligencję, analizę danych, chmurę i platformy obliczeniowe, aby pomóc Fordowi w transformacji biznesu i budowie takich technologii w motoryzacji, które zapewnią ludziom na drodze łączność i bezpieczeństwo” – dodał.
To nie pierwsza marka samochodów współpracująca z Google
Nawiasem mówiąc, to nie pierwsza taka współpraca dla Google. Gigant technologiczny od dawna współpracuje przy nowej generacji systemów multimedialnych dla Volvo, General Motors, Peugeota, Citroëna, Opla i Renault. Usługi Google również zostaną zintegrowane z samochodami tych marek. W przypadku Volvo z takiego systemu korzystają już dziś samochody Polestar czy elektryczny SUV XC40 Recharge.