Nasze profile w mediach społecznościowych

Samochody

Porsche Taycan Cross Turismo już jest. Elektryczne kombi w teren

Po miesiącach intensywnych testów i wielu szumnych zapowiedziach Porsche Taycan Cross Turismo wreszcie ujrzało światło dzienne. Jako pierwszy crossover marki, na dodatek elektryczny, samochód przełamuje wszelkie konwenanse dotyczące Porsche.

Opublikowano

w dniu

Porsche Taycan Cross Turismo

Słynący z samochodów sportowych niemiecki producent już od dłuższego czasu zapowiadał wzbogacenie oferty o kolejny model kombi.  Teraz pierwsze elektryczne kombi marki stało się faktem – na dodatek posiada on napęd elektryczny. Jest nim Porsche Taycan Cross Turismo. Premiera samochodu wiąże się z trzecią rocznicą premiery koncepcyjnego Mission E Cross Turismo, które stanowiło bezpośrednią zapowiedź przedstawionego dzisiaj modelu.

Porsche Taycan Cross Turismo – przełamuje konwenanse

Choć Porsche zapowiadało go jako kombi, nowy wariant Taycana jest bardziej czymś w rodzaju połączenia crossovera z kombi. Auto poznamy także po podwyższonym o 2 cm prześwicie. Porsche Taycan Cross Turismo powstało, by lepiej poradzić sobie także z bardziej wyboistymi drogami. Stąd też w ofercie nie uświadczymy wariantu z napędem na tylną oś, lecz tylko AWD. Linię dachu poprowadzono wyżej niż w sedanie, dzięki czemu pasażerowie tylnego rzędu mają mieć więcej miejsca nad głowami (aż o 9,2 cm więcej). Samochód otrzymał w standardzie wielki szklany dach dodatkowo doświetlający wnętrze.

Porsche Taycan Cross Turismo

Zmodernizowano nieco także przedni i tylny pas, przy czym więcej zmian znajdziemy w tylnej partii nadwozia. Pojawiła się niezbędna w kombi wycieraczka tylnej szyby oraz bardziej praktyczna przestrzeń bagażowa. Wrażenie robią także masywne nadkola. Z opcjonalnym pakietem Off Road Design wysokość auta zwiększa się o kolejny 1 cm. Zawiera on plastikowe nakładki na nadwoziu, aby jeszcze bardziej nawiązywać do samochodu uterenowionego. Zastosowano też mocniejsze poszycia błotników i specjalne poszycia paneli wahaczy.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Porsche Taycan ustanawia rekord na północnej pętli Nürburgringu

Połączenie terenowego i sportowego charakteru

Samochód korzysta z zawieszenia pneumatycznego z możliwością regulacji prześwitu. Otrzymało ono tryb Gravel, podnoszący je do maksymalnej wysokości, co ma ułatwiać poruszanie się po gorszych drogach. Ponadto pojawił się nowy tryb CUV (od “cross utility vehicle) dostosowany do jazdy w terenie. Porsche Taycan Cross Turismo może otrzymać 20- lub 21-calowe felgi. 

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo sprawdzi się idealnie jako auto na weekendowe i wakacyjne wypady za miasto. Z ciekawszych akcesoriów warto wymienić uchwyty na rowery, montowane z tyłu samochodu. Jedną z ich niewątpliwych zalet jest to, że tylna klapa, kryjąca od 405 do 446 litrów bagażnika, w zależności od wersji, może być otwierana bez konieczności zdejmowania rowerów. Co więcej, uchwyty bez problemu utrzymają rowery elektryczne, jak te, prezentowane przy okazji modele eBike Sport i eBike Cross.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche Taycan pobiło rekord Guinessa. Chodzi o prędkość w hali

Elektryczna rakieta na weekendowe wypady za miasto

W bazowej konfiguracji Porsche Taycan Cross Turismo rozwija 380 KM lub 476 KM z funkcją Launch Control. Taycan 4 Cross Turismo przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 s i rozpędza się do 220 km/h. Jego zasięg wynosi od 389 do 456 km w cyklu WLTP. Mocniejszy Taycan 4S Cross Turismo rozwija już 490 KM (z Launch Control 571 KM) i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,1 s a jego prędkość maksymalna to 240 km/h. Z kolei deklarowany zasięg waha się od 388 do 452 km.

Porsche Taycan Cross Turismo

Na szczycie oferty stoją warianty z przydomkiem Turbo. Pierwszy z nich, a więc Porsche Taycan Turbo Cross Turismo, oferuje 625 KM (w Launch Control 680 KM) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,3 s oraz prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h. Zapewnia przy tym zasięg od 395 do 452 km. Gamę wieńczy Taycan Turbo S Cross Turismo o takiej samej nominalnej mocy, która jednak w trybie Launch Control rośnie do 761 KM. Przyspiesza on 0d 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 s i rozpędza się do 250 km/h. Jego zasięg waha się od 388 do 419 km.

Porsche Taycan Cross Turismo zadebiutuje na rynku latem bieżącego roku. Na rodzimym rynku niemieckim jego ceny wystartują z pułapu 93 635 euro.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama