Connect with us

Audi po krytyce wycofało reklamę. Powodem dziewczynka z bananem

Krytyka reklam samochodów, ich późniejsze wycofanie i przeprosiny ze strony marki dla wszystkich „urażonych” to taki trend ostatnich tygodni. Po Volkswagenie przeszło przez to również Audi.

Opublikowano

w dniu

audi reklama
Fot. Audi

Reklama Audi przedstawia dziewczynkę i samochód

Producent samochodów z Ingolstadt na swoim oficjalnym kanale na Twitterze opublikował widocznej wyżej zdjęcie reklamowe. Reklama Audi przedstawia model RS 4 Avant z małą, stylowo ubraną dziewczynką z bananem w dłoni. Cztery pierścienie chciały pokazać, że szybkie kombi jest odpowiedni dla całej rodziny, więc zaprezentowali go z różnymi członkami rodziny w mediach społecznościowych. Ale…

Wielu bojowników wszelkiego rodzaju praw nie zrozumiało przekazu reklamy, a Audi otrzymało mnóstwo gorzkich słów. Użytkowników przede wszystkim oburza banan w dłoni, który rzekomo budzi seksistowskie skojarzenia, a jeszcze innych poruszył… styl ubrania dziewczynki. Jeszcze inni stwierdzili, że połączenie dziecka z samochodem, który może jechać do 280 km/h, jest nie na miejscu. 

ZOBACZ TAKŻE
Audi SQ7 i SQ8 teraz także z silnikiem benzynowym

Wielu Internautów połączyło natomiast pojedyncze sprawy i stwierdziło, że całościowo reklama miała podtekst seksualny, ponieważ banany i samochody sportowe są często postrzegane jako symbole męskiego pożądania.

Audi oczywiście nie było asertywne

Jeśli myślicie, że Niemcy po prostu machnęli ręką i zostawili tę sprawę bez żadnego komentarza, to jesteście oczywiście w błędzie. Już kilka godzin po opublikowaniu reklamy Audi przeprosiło za jej zamieszczenie. 

„Audi nigdy nie zamierzało nikogo urazić. Serdecznie przepraszamy za ten niewrażliwy obraz i zapewniamy, że nie będzie on używany w przyszłości. Natychmiast zbadamy również wewnętrznie, jak powstała ta kampania i czy mechanizmy kontrolne zawiodły w tym przypadku” – można przeczytać w oświadczeniu.

ZOBACZ TAKŻE
Audi RS6 Avant Wheelsandmore - ponad 1000-konne kombi

Audi zareagowało również na krytykę, że dziewczynka była wykorzystywana do promowania tak szybkiego samochodu. „Audi RS 4 Avant to przede wszystkim samochód rodzinny, w którym pasażerowie są chronieni przez ponad trzydzieści systemów wspomagania i bezpieczeństwa, w tym hamowania awaryjnego” – napisano w oświadczeniu czterech pierścieni.

Ta reklama Audi nie rozpoczęła tego trendu

To oczywiście nie pierwsza tego typu sytuacja w ostatnich miesiącach. Całkiem niedawno Volkswagen wycofał reklamę, która pokazywała ciemnoskórego mężczyznę, który był manewrowany przez parę białych kobiecych rąk. Został on przesunięty w stronę żółtego VW Golfa, a następnie wyrzucony z kadru przez pstryknięcie palcami.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama