Connect with us

Audi SQ7 i SQ8 teraz także z silnikiem benzynowym

Do gamy flagowych SUV-ów z linii S dołączyła właśnie jednostka benzynowa rodem z Audi S6. Dzięki temu Audi SQ7 i SQ8 stały się nie tylko mocniejsze, ale również wyraźnie szybsze. Turbodiesel wciąż pozostaje w ofercie.

Opublikowano

w dniu

Audi SQ7 TFSI
Fot. audi.com / Audi SQ7 TFSI

Dotychczas Audi SQ7 i SQ8 występowały z wysokoprężną jednostką V8 TDI o pojemności 4 litrów, wyposażoną w 48-woltową instalację elektryczną. Rozwija ona 435 KM i 900 Nm. Zapewnia on ważącym wyraźnie ponad 2 tony SUV-om przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s. Teraz ofertę zasiliła także odmiana benzynowa o tej samej pojemności.

ZOBACZ TAKŻE
900-konne Audi RS Q8 od Manharta - ma się czym pochwalić

Benzynowe Audi SQ7 i SQ8 – znacznie lepsze osiągi

4-litrowa podwójnie doładowana jednostka pochodzi m.in. z S6 i rozwija 507 KM oraz aż 770 Nm. Silnik ma dwie potężne turbosprężarki typu twin-scroll, które umieszczono pomiędzy głowicami i kąt rozwarcia cylindrów wynoszący 90 stopni. Motor wyposażono w system dezaktywacji połowy cylindrów. W układzie wydechowym zastosowano dwa siłowniki sterujące zaworami zmieniającymi jego geometrię, co ma zapewnić lepsze brzmienie i osiągi. Ciekawostką jest także aktywne mocowanie silnika. Jego poduszki otrzymały specjalne cewki niwelujące drgania jednostki napędowej.

Audi SQ8 TFSI

Fot. audi.com / Audi SQ8 TFSI

W porównaniu do wersji wysokoprężnej benzynowe Audi SQ7 i SQ8 mają znacznie lepsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi raptem 4,1 s a prędkość maksymalną ograniczono – podobnie jak w dieslu – do 250 km/h. Czas potrzebny na rozpędzenie się z 80 do 120 km/h to 3,8 s. Co ciekawe, opisywana wersja 4.0 TFSI była oferowana na rynku amerykańskim od samego początku, jednak dopiero teraz trafiła do Europy.

ZOBACZ TAKŻE
Prezentacja Audi Q7 i SQ7: Technologii ci u nas dostatek!

Krok w dobrym kierunku

Oba SUV-y wyposażono w stały napęd na obie osie quattro, aktywne, pneumatyczne zawieszenie oraz aktywną tylną oś skrętną. Wśród opcji znajdą się m.in. system aktywnej stabilizacji przechyłu (eAWS) czy elektronicznie sterowany dyferencjał tylnej osi.

Audi SQ8 TFSI

Fot. audi.com / Audi SQ8 TFSI

Nowa odmiana Audi SQ7 i SQ8 trafi do salonów jesienią bieżącego roku. Na rynku niemieckim ceny startują z pułapu 93 287 euro za SQ7 oraz 101 085 euro za SQ8. 

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama