Connect with us

BMW M5 CS – nadjeżdża najmocniejsze M5 w historii

Lifting BMW serii 5 zbliża się wielkimi krokami. Wraz z nim niemiecki producent wprowadzi najmocniejszy wariant M5 CS, który będzie ukoronowaniem gamy niemieckiej limuzyny klasy wyższej.

Opublikowano

w dniu

BMW M5 Competition
Fot. bmw.com / BMW M5 Competition

Jeszcze w tym roku zadebiutuje BMW serii 5 po modernizacji. Oczywiście wraz z nim modernizację przejdą także topowe odmiany sygnowane logiem M GmbH. Oprócz dotychczasowych odmian topowej 5-tki pojawi się nowość w postaci M5 CS. Co te dwie litery oznaczają, wie każdy fan marki. W zeszłym roku pisaliśmy o M2 CS. Tym razem zmiany również będą odczuwalne. 

BMW M5 CS – “bawara” z prawdziwego zdarzenia

W porównaniu do przedliftingowej wersji zmiany w serii 5 ograniczą się głównie do kosmetyki. Auto dostanie m.in. zmodyfikowane klosze lamp przednich i tylnych oraz przemodelowane zderzaki. Oczywiście w M5 CS można spodziewać się sportowych wyróżników m.in. w postaci bardziej agresywnych zderzaków, dodatkowych wlotów powietrza, dyfuzora, dyskretnego tylnego spoilera czy czterech końcówek układu wydechowego niczym w “zwykłym” M5.

BMW M5 Competition

Fot. bmw.com / BMW M5 Competition

Jak przystało na wersję CS, samochód otrzyma sporo elementów wykonanych z karbonu, bardziej sportowe siedzenia oraz lżejszy i głośniejszy układ wydechowy. Oprócz tego M5 CS zaoferuje też nowe aluminiowe felgi oraz kilka innych sportowych akcentów i emblematy z napisem CS. Niewykluczone, że pojawi się też wykończenie z alcantary tak jak było to w przypadku M2 CS.

ZOBACZ TAKŻE
BMW M5 Hurricane RS - 840-konna bestia od G-Power

Szybka “miękka” hybryda

Pod maską zagości dobrze znana jednostka V8 biturbo o pojemności 4.4 litra. W M5 rozwija ona 600 KM i 750 Nm a w M5 Competition 625 KM i 750 Nm. Z kolei M5 CS zaoferuje kierowcy około 650 KM. Co ciekawe, najprawdopodobniej otrzyma ona układ Mild Hybrid. Ma ona poprawić czas reakcji przy niskich obrotach oraz pomóc w spełnieniu wyśrubowanych norm emisji spalin.

Wyższa moc w połączeniu z niższą masą powinna odczuwalnie poprawić osiągi. Dla przypomnienia, już standardowe M5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s a odmiana Competition w 3,3 sekundy i rozpędza się do 305 km/h. 

ZOBACZ TAKŻE
BMW M8 Gran Coupe – piękna i bestia w jednym

BMW M5 CS powinno zadebiutować pod koniec bieżącego roku a na rynku pojawi się w 2021 r. Zapowiada się kolejna świetna “rakieta” z Monachium.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama