Samochód zadebiutował w 2015 roku jako kompaktowy sedan z prostymi silnikami i w przystępnej cenie. Rok pózniej do oferty dołączyły pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Następca modelu Bravo szybko stał się hitem sprzedaży ze względu na dobry stosunek ceny do tego, co oferuje. Mimo spekulacji dotyczących uśmiercenia modelu tak się jednak nie stało. Wręcz przeciwnie – auto przeszło facelifting, w ramach którego ofertę wzbogacił stylowy crossover Tipo Cross. Oto nowy Fiat Tipo w szczegółach.
Nowy Fiat Tipo – bestseller kompleksowo odświeżony
Włoski producent podaje, że nowy Fiat Tipo został „kompleksowo odświeżony” i wygląda teraz bardziej dynamicznie, nowocześnie i elegancko. Patrząc na samochód można jednak stwierdzić, iż… zmienił się on dosyć nieznacznie i mamy raczej do czynienia z typową dla liftingu kosmetyką. Zmodyfikowano wygląd atrapy chłodnicy, którą zdobi nowe logo Fiata, które mogliśmy już zobaczyć w 500e.
Zarówno przednie (zapewne opcja) jak i tylne reflektory zostały wykonane w technologii LED. Zmieniono także kształt przedniego zderzaka, który to otrzymał chromowane wstawki. Nowy wzór otrzymały również felgi o rozmiarze 16 lub 17 cali. Ponadto dostępne są dwa nowe kolory nadwozia – Ocean Blue oraz Paprika Orange.
Wzorem nowej 500-tki
Pewne poprawki znajdziemy również w kabinie. Fiat Tipo otrzymał nowe materiały potkrywające fotele, 7-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów oraz większy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala. Sam system info-tainment również jest nowy i jest to znany m.in. z nowej 500-tki Uconnect 5. Zmieniono również kierownicę – ma ona teraz mniejszą średnicę, dzięki czemu lepiej widać cyfrowe zegary. Pokrętła od klimatyzacji otrzymały imitujące chrom wykończenie.
Wzbogacono też wyposażenie w systemy bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Są to m.in. funkcja rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent prędkości, system utrzymywania pasa ruchu, układ monitorujący zmęczenie u kierowcy, adaptacyjne światła drogowe czy funkcja monitorowania martwego pola. Oprócz tego dostępne będą układ keyless, bezprzewodowa ładowarka do telefonu, funkcje AndroidAuto i Apple CarPlay czy wejście USB dla pasażerów tylnego rzędu.
Tipo Cross – modny crossover
Warto też wspomnieć o nowej wersji Tipo Cross. Zmiany nie ograniczają się tylko do dodatkowych nakładek na progach, zderzakach i nadkolach, ale również do wyższego o 4 cm nadwozia. Ma to zapewniać wyższą pozycję za kierownicą oraz łatwiejsze wsiadanie. Także opony mają nieco wyższy profil niż w pozostałych odmianach. W przyszłym roku gamę wzbogaci także Tipo Cross kombi.
Nowy Fiat Tipo oznacza także nowe silniki. Pod maską włoskiego kompaktu nie znajdziemy już prostych wolnossących jednostek benzynowych 1.4 i 1.6 czy też wersji turbodoładowanej 1.4 T-Jet, jednak wciąż z wtryskiem pośrednim. Zamiast nich dostępna będzie nowa, turbodoładowana jednostka R3 o pojemności litra, rozwijająca 100 KM oraz 190 Nm. Zmodyfikowano również skrzynię biegów, tak, by była bardziej precyzyjna.
Wśród diesli znajdziemy dotychczasowe 1.3 i 1.6-litrowe jednostki Multijet o mocy 95 oraz 130 KM (w przypadku tej drugiej wzrost o 10 KM). W przyszłym roku do oferty dołączy miękka hybryda. Można się zapewne spodziewać także mocniejszego benzyniaka (zapewne turbodoładowane 1.3 Firefly z Jeepa Renegade).
Ahmed Medah
28 października 2020 at 20:55
Prosty silnik i posredni wtrysk to byl ( jeszcze jest) atut, dzięki któremu
Tipo cieszy sie popularnoscią w Polsce. Łatwo sie „toto” gazuje.
Zostanie tylko Hyundai i30 1.5 dpi z posrednim wtryskiem ( troche drozsze od tipo)
oraz Corolla 1.8 hybrid (tez latwo sie gazuje), ale to Corolla to nie ta połka cenowa