Nasze profile w mediach społecznościowych

Fascynacje

McLaren 765LT Spider to najmocniejsze cabrio w historii marki z Woking

Po ubiegłorocznej premierze McLarena 765LT w wersji coupe przyszedł czas na odmianę z otwartym nadwoziem. McLaren 765,LT Spider to najmocniejsze cabrio w historii brytyjskiej marki. Chętni na jego zakup muszą się jednak pospieszyć.

Opublikowano

w dniu

McLaren 765LT Spider
Fot. mclaren

W marcu ubiegłego roku zadebiutował wyjątkowo lekki McLaren 765LT, który jest bardziej ekstremalną wersją modelu 720S. Zapewnia on świetne osiągi, co zawdzięcza m.in. dopracowanej dynamice oraz lekkiej konstrukcji. Teraz przyszedł czas na jego otwartą odmianę. Nowy McLaren 765LT Spider jest najmocniejszym modelem z otwartym nadwoziem, jaki kiedykolwiek powstał w Woking. Producent obiecuje, że kabriolet będzie oferował ten sam poziom sztywności co 765LT Coupe kosztem zaledwie 49 kg dodatkowej masy, głównie ze względu na wykonany z karbonu i chowany sztywny dach, a także towarzyszący mu mechanizm operacyjny.

McLaren 765LT Spider – najmocniejsze i najszybsze cabrio z Woking

Co więcej, w porównaniu z 720S Spider najnowszy McLaren 765LT Spider jest o około 80 kg lżejszy, ważąc na sucho zaledwie 1388 kg. Elektrycznie chowany hardtop to jednoczęściowy element z włókna węglowego, który można złożyć w zaledwie 11 sekund nawet przy prędkości 50 km/h. McLaren chwali się, że wytrzymałość i sztywność konstrukcji jest tak wysoka, że nie wymaga ona dodatkowych usztywnień względem wariantu z zamkniętym nadwoziem. Specjalne wsporniki konstrukcyjne z włókna węglowego w tylnej części pojazdu pełnią rolę pałąków przeciwkapotażowych. Kupujący może zdecydować się na zamontowanie panelu ze szkła elektrochromowego, aby zapewnić poczucie otwartości nawet przy zamkniętym dachu.

McLaren 765LT Spider

Podobnie jak w coupe, 765LT Spider korzysta z podwójnie doładowanej jednostki V8 o pojemności 4 litrów. Rozwija on 765 KM oraz 800 Nm. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni, która ma być szybsza o 15% względem modelu 720S Spider. Producent twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 2,8 sekundy, do 200 km/h w 7,2 s, zaś sprint na ćwierć mili 10 sekund. Prędkość maksymalna stoi natomiast na poziomie 330 km/h. McLaren twierdzi, że 765LT to najszybszy kabriolet na torze, jaki kiedykolwiek opracowała firma z Woking.

ZOBACZ TAKŻE
McLaren 765LT - moc tkwi w lekkości

Aerodynamika i lekkość gwarantami osiągów

Względem 720S Spider wprowadzono sporo zmian w pakiecie aerodynamcznym. Zastosowano większy przedni splitter, dodający nadwoziu 57 mm długości. McLaren zwiększył także rozstaw kół przedniej osi o 6 mm oraz obniżył przedni zwis o 5 mm. Auto wyposażono też w nowe boczne osłony i dyfuzor, a także większy tylny spojler. Zwiększyło to o 25% siłę docisku względem 720S Spider. Pojawiły się też karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z zaciskami zapożyczonymi z torowej Senny, które posiadają kanały chłodzące rodem z Formuły 1. Tarcze kryją się za 10-ramiennymi felgami, na które nałożono opony Pirelli P Zero Trofeo R.

McLaren 765LT Spider

W kabinie McLaren zastąpił niektóre elementy deski rozdzielczej i konsoli środkowej lżejszymi panelami z włókna węglowego. Producent postawił też na odsloniętą podłogę z włókna węglowego. Co ciekawe, na liście wyposażenia standardowego nie ujęto natomiast ani klimatyzacji ani też systemu audio. Producent twierdzi bowiem, iż niepotrzebnie zwiększają one masę pojazdu. Nabywca może jednak zdecydować się na oba te elementy jako bezpłatne opcje. Kupujący mogą też dodać szereg specjalnych akcentów oferowanych przez dział personalizacji MSO. Jednym z nich jest kierownica z włókna węglowego z satynowym wykończeniem.

McLaren 765LT Spider

Bez kompromisów

Opracowaliśmy 765LT Spider, aby był samochodem bez kompromisów, pod każdym względem ekscytującym i satysfakcjonującym w prowadzeniu jak w coupe, z całym połączeniem, bliskością i zaangażowaniem – ale z dodatkową korzyścią, jaką daje o wiele więcej niesamowitego dźwięku LT jeszcze bliżej kierowcy – zaznaczył James Warner, główny inżynier McLarena.

Chętni na zakup topowego cabrio McLarena muszą się jednak spieszyć. McLaren 765LT Spider – podobnie jak coupe – powstanie bowiem w liczbie 765 egzemplarzy. Co więcej, przewidziana na 2021 rok pula została już sprzedana po cenie 310 500 funtów (382 500 $). Cóż, wcale nas to nie dziwi, gdyż takie samochody zwykle długo nie czekają na nabywców.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama